به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری اردبیل، ناصر عتباتی در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری کل استان اردبیل بار دیگر از حضور آگاهانه مردم استان در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن قدردانی نموده و گفت: ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدرت، اقتدار و پایبندی خود به آرمان‌های شهدا، امام شهدا و تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان کشاندند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روز رأی گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه در سطح استان تعامل و انسجام مناسب و قابل قبولی به لحاظ هماهنگی‌های دستگاه قضائی ما بین دستگاه‌ها و مجریان انتخاباتی وجود دارد و به همین لحاظ شاهد کمترین میزان تخلفات و جرایم در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: به منظور پیشگیری، ایجاد هماهنگی و رصد تخلفات ۹ اکیپ قضائی در شهرستان راه اندازی شده که در صورت مشاهده موارد تخلف طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی در ادامه از عموم شهروندان خواست تا ضمن حضور پرشور خود در انتخابات، در صورت مشاهده هرگونه جرایم و تخلفات سریعاً آن را به مراجع قضائی منعکس کنند.

وی تاکید کرد: هرچند رویکرد دستگاه قضائی بر مبنای پیشگیری است ولی در برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی با متخلفان به شدت طبق قانون برخورد می‌شود. چنانچه امروز برای برخی از افرادی که اقدام به نفرت انگیزی و تفرقه افکنی در بین مردم می‌نمودند دستورات قضائی لازم صادر شد تا با این گونه افراد طبق قانون برخورد شود.

خدادادی معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر لزوم اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در مقابله با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: مسلماً هر امری که خلاف قانون، شرع و اخلاق باشد جز آسیب‌ها و جرایم انتخاباتی است. لذا برخی از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در اعتماد و رضایتمندی مردم است یکی از این موضوعات، بحث قوم گرایی، طایفه گرایی، محلی و منطقه گرایی است. یقیناً هر جا که این موارد مطرح شود معیارهای اصلی و شایسته سالاری از بین خواهد رفت و به طبع آن عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی برای منطقه رقم خواهد خورد.

معاون قضائی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خرید و فروش آرا، سو استفاده از امکانات دولتی و جایگاه دولتی، تخریب، شایعه، اهانت و توهین و راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی را از دیگر جرایم تخلفات انتخاباتی عنوان نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.