به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی دادگستری استان صبح سه شنبه با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، مسئولان قضائی استان و کاندیداها در دادسرای عمومی و انقلاب تاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این نشست گفت: در انتخابات چهار اصل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت حائز اهمیت است.

مقام ارشد قضائی استان بیان کرد: همه ما با تفاهم و همدلی جهت حفظ ارزشهای انقلاب و نظام و اجرای قانون و شرع گرد هم آمده‌ایم، تا به نقطه نظری مشترک به نفع کشور، استان و شهرستان برسیم.

وی ضمن دعوت کاندیداها به داشتن رقابت سالم و اخلاق مداری بیان داشت: از کاندیداها انتظار می‌رود از طرفداران خود بخواهند مطابق شرع، قانون، اخلاق و انصاف عمل کنند و نسبت به انجام هر گونه تخلف از سوی آنها اعلام بیزاری کرده و با آن برخورد نمایند.

رئیس کل دادگستری استان به کاندیداهای حاضر در جلسه متذکر شد: عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهید، شما عهده دار مسئولیتی سنگین هستید و باید نسبت به گفتار و رفتار خود آگاه باشید و آنچه می‌گوئید مستدل و مستند باشد چرا که همواره در معرض قضاوت مردم قرار دارید.

وی افزود: همواره مورد نظارت هستید و دستگاه قضائی وظیفه دارد چنانچه تخلف و جرمی گزارش شود طبق مقررات قانونی به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: مهم‌تر از همه این نظارت‌ها نظارت الهی ست، کسی که به نظارت خدا بی توجه باشد هیچ چیز دیگر مانع و جلودار او نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امیدواریم انتخابات امسال بیش از سال‌های گذشته انتخاباتی شرع مدار و قانون مدار جهت تحقق حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح باشد.

وی افزود: حوزه‌های انتخاباتی به سه گروه حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم می‌شوند و شهرستان تاکستان در گروه حساس قرار دارد امیدواریم با مدیریت و تدبیر مسئولین و مردم اقداماتی انجام شود تا به زودی این شهرستان هم در گروه عادی قرار گیرد.

حجت الاسلام قدرتی در خصوص ویژگی‌های نماینده اظهار داشت: در قانون انتخابات ویژگی‌هایی برای کاندیداها بیان شده است که احراز این ویژگی‌ها با هیئت‌های اجرایی و نظارت است.

وی افزود: در واقع ویژگی‌های قانونی کف شایستگی‌ها را برای حضور در صحنه انتخابات بیان نموده است اما باید تلاش کرد که نماینده اصلح انتخاب شود.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین در ادامه بیان کرد: برای شناخت نماینده اصلح توجه به ۱۹ ویژگی که مقام معظم رهبری دامه عزه العالی بیان کردند ضروری است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به عناوین این ویژگی‌ها گفت: بنا به فرموده معظم له نخستین ویژگی نماینده مجلس قوی و کارآمدی برای مدیریت اجرایی کشور است در بیانات مقام معظم رهبری به تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیری و همت جهادی، حضور در بین مردم و اطلاع از نیازهای جامعه، بصیرت، هوشمندی، با تدبیر و با برنامه بودن، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالت بودن، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبندی به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمیت با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن، استکبار ستیزی، شجاعت و مقاومت در برابر فشارهای دشمن، ایمان، با تقوا و توکل به خدا، ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری، امانت‌داری، پاکدامنی و دوری از فساد، ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم و صداقت اشاره شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.