به گزارش ایرنا، در این انتخابات بترتیب صداقت فرجی نیری، محسن مهین فر، غلامرضا عالی نسب و معصومه طریقی با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی و فرناز مقدسی، بهزاد اکرامی و مظاهر عابدی نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره کانون موسسات داوری استان اردبیل برگزیده شدند.
همچنین محمد باقرحاجیلر و افسون عیسی لو به عنوان بازرس اصلی و بهنام جمالی به عنوان بارزس علی البدل انتخاب شدند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این مجمع گفت: تاکنون 32 موسسه داوری در استان اردبیل ثبت و تشکیل شده است.
یوسف خدادادی افزود: برای ایجاد وحدت رویه داوری و آشنایی این موسسات با نحوه رسیدگی به پرونده ها و آئین نامه ها کارگاه های آموزشی متعددی برگزار شده است.
وی با اشاره به فعالیت های موسسات داوری در استان اظهار داشت: با تعامل و همکاری اصناف مختلف از جمله اتحادیه مشاورین املاک، نمایشگاه های خودرو و سایر صنوف شرط داوری در بیشتر قراردادها درج شده است.
خدادادی گفت: در مدت زمان اندک فعالیت موسسات داوری در استان اردبیل ارجاع پرونده ها به شعبات رسیدگی دادگستری کاهش یافته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: برغم فراهم شدن امکانات اداری و سازمانی ارجاع داوری حقوقی به این موسسات هنوز به دلیل نبود آگاهی کافی از مزایای داوری و نهادینه نشدن این فرهنگ در جامعه مردم از مراجعه به موسسه های داوری در مسایل قضایی استقبال چندانی نمی کنند.
وی اظهار داشت: اگر فرهنگ مراجعه به موسسه های داوری در استان اردبیل به شکل کامل محقق شود میزان پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی به شکل قابل ملاحظه کاهش می یابد.
او گفت: وقتی مردم بدانند که پرونده ها با رعایت قوانین و به شکل واقعی ، تخصصی ، سریع و به موقع توسط داوران بررسی می شود بطور یقین از این موضوع استقبال خواهند کرد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.