فرماندار سرعین گفت: بایستی پیوندی بین دانشگاه و جامعه گردشگری سرعین ایجاد شود و برنامه‌ها بر مبنای علمی پایه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عاطف ناصری در نشست مشترک با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه از ظرفیت‌های علمی و آکادمیک استان برای توسعه گردشگری سرعین استفاده نشده است و این یکی از معضلات این شهر توریستی است، گفت: همچنین فاصله گرفتن از پژوهش‌های علمی و روی‌آوردن به سلیقه‌ها از دیگر معضلات شهر سرعین بوده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 860 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده‌اند، افزود: اگر حدود 60 درصد این خودروها را گردشگر حساب کنیم، حدود 500 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده‌اند.

ناصری ادامه داد: طبق این آمار باید هزار میلیارد تومان گردش مالی در شهر سرعین اتفاق می‌افتاد، ولی متاسفانه این امر محقق نشده است و این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های سرعین برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

فرماندار سرعین تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت هتل‌داری و توسعه شهری سرعین گویای آنست که نتوانسته‌ایم از دانشگاه و دستاوردهای علمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه تاسیسات گردشگری سرعین در کمتر از یک کیلومتر متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی نیز نیازمند عزم جدی دانشگاه‌ها و مجامع علمی است.

ناصری با بیان اینکه از دانشگاه‌ها انتظار داریم چگونگی راه‌اندازی توریسم سلامت، درمانی و ورزشی و همچنین چگونگی استفاده از طبیعت سرعین را برای ما تبیین کنند، گفت: بایستی پیوندی بین دانشگاه و جامعه گردشگری سرعین ایجاد شود و برنامه‌ها بر مبنای علمی پایه‌ریزی شود.

فرماندار سرعین تاکید کرد: باید در همه حوزه‌های طبیعت، عشایر، سلامت و گردشگری سرعین مطالعه داشته و بین آنها پیوند ایجاد کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.