به گزارش ایرنا، ناصر نصیری روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: همه ما تلاش داریم این انتخابات با حضور حداکثری مردم همانند انتخابات های گذشته برگزار شود و یفین داریم مردم در این دوره از انتخابات بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را به رخ جهانیان خواهد کشید.
وی با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است افزود: ضروری است مردم با حضور پرشور در پای صندوق های و انتخاب آزادنه نامزد های مورد نظر در تعیین سرنوشت خود سهیم شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به لیست نهایی نامزد های شورای شهر و روستا گفت: لیست نامزدهای شورای شهر و روستا در این استان نهایی شد و 6 هزار و 609 نامزد شورای شهر و روستا رقابت انتخاباتی می کنند.
وی افزود: از این تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد..
نصیری گفت: یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.
یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم در این جلسه از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: فعالیت این ستاد در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی موثر واقع شده است.
وی افزود: در این دوره از انتخابات همانند انتخابات گذشته جرایم و تخلفات انتخاباتی رصد می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بااشاره به ممنوعیت نیروهای مسلح از فعالیت انتخاباتی افزود: برای جلوگیری از اینگونه فعالیت ها از سوی دادگستری به تمام نیروهای مسلح ابلاغ کتبی ارسال شده است.
در این جلسه در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و ایجاد آمادگی لازم با فرمانداران شهرستان های استان تبادل نظر شد.
بگفته مسئولان ستاد انتخابات اردبیل تعداد واجدان شرایط رای در این استان 950 هزار نفر است که 38 هزار و 880 نفر آن رای اولی می باشند.
در این انتخابات یک هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل پیش بینی شده است.
انتخابات پنجمین دوره شورای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.