یوسف خداددادی روز سه شنبه در جلسه معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل  افزود:  دستگاههای اجرایی و نظارتی می‌بایست قبل از هرگونه اقدامی در منابع طیبعی و اراضی کشاورزی از این تخلفات جلوگیری کنند که این یکی از وظایف اساسی و کلیدی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی می باشد.

وی بیان کرد : تخریب زمین‌های کشاورزی و مراتع یکی از بحران‌های پنجگانه جهانی است و همه کشورها به نحوی با آن درگیر هستند،  در سالهای گذشته قصوراتی صورت گرفته و در اراضی کشاورزی و ملی بناهای زیادی ساخته شده‌اند.

به گفته وی ، سالها از احداث این بناهای غیر مجاز می‌گذرد و قلع و قمع آنها نیز با مشکلات و چالش های فراوانی روبروست و با  برنامه ریزی می‌بایست از اصل جلوگیری از وقوع جرم باشد نه اینکه بعد از تخلف به دنبال قلع و قمع باشیم که قطعا به سرمایه ملی ضرر می زند.

خدادادی با قدردانی از تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در رصد و همکاری با دستگاه قضایی در مورد حفاظت از اراضی گفت : بخشی از تخریب زمین‌های  کشاورزی به صورت قهری و طبیعی
صورت می گیرد، جمعیت کشور روز بروز افزایش می یابد  و این امر نیاز به خانه و جاده و امکانات رفاهی  بدنبال دارد و می بایست بخشی از اراضی کشاورزی به ساخت و سازها اختصاص داده شود.

به گفته وی ، توسعه شهرها میز عامل دیگر تخریب اراضی کشاورزی است، مسلما بزرگراه‌ها ، جاده‌ها و خیابان‌های عریض و طویل گسترش می‌یابند و به طبع آن اراضی کشاورزی و
منابع طبیعی تخریب می‌.

او اضافه کرد : با همه اینها شوند برخی از موارد قابل کنترل  بوده و  می‌توان با جلوگیری از تخلف از خسارت به اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

خدادای همچنین در این جلسه از  شروع به کار کمیته پیشگیری از وقوع تخریب اراضی با مشارکت دستگاههای اجرایی در استان خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.