کیومرث اکبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اقدامات بهداشتی پاییزه در باغات را شامل روش‌های شیمیایی و غیر شیمیایی بیان کرد و افزود: این عملیات‌ها برای حذف و یا کاهش جمعیت عوامل خسارت‌زا که پاییزه و زمستان را در باغ می‌گذرانند، انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عملیات پاییزه در باغات بر علیه بسیاری از آفات از جمله کرم سیب، انواع کرم میوه‌ها، انواع مینوزها، بیماری‌های گیاهی، پوسیدگی‌های میوه، لکه برگی‌ها، بیماری‌های قارچی و باکتریایی اندام مختلف درختان و حتی علف‌های هرز انجام می‌شود.

وی سپس به دو عملیات متفاوت پاییزه در باغات اشاره کرد و گفت: عملیات اول شامل جمع‌آوری و امحاء برگ‌ها، میوه‌ها و بقایای گیاهی آلوده درختان و کف باغ است و عملیات بسیار مهم دوم سمپاشی پاییزه بعد از خزان برگها با سموم مسی است.

صادرکنندگان جامانده تا پایان دی ثبت نام کنند

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ارتباط با جایزه صادراتی سیب درختی گفت: آن دسته از صادرکنندگان متقاضی دریافت یارانه صادراتی سیب درختی در سال ۹۶ که در مرحله قبل موفق به ثبت نام در سامانه مشوق‌های وزارت جهاد کشاورزی نشده‌اند، تا انتهای دیم ماه سال‌جاری فرصت دارند ثبت نام کنند.

محمدصادق تنهایی افزود: با عنایت به محدودیت زمانی ثبت نام یارانه صادرات سیب درختی سال ۹۶ که تا انتهای دیم ماه سال‌ جاری تمدید شده، متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه مشوق‌های وزارت جهاد کشاورزی، باید با مدارک و مستندات لازم برای تشکیل پرونده به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان مراجعه کنند.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به منظور حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی اشاره داشت و گفت: تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۱۴و نیم درصد در اختیار این صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

گفتنی است متقاضیان دریافت یارانه سیب درختی ۹۶ جهت ثبت نام در سامانه مشوق‌های وزارت جهاد کشاورزی به آدرس http://eagri.mag.ir  مراجعه کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۳۳ هزار هکتار باغات بارور در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی از این باغات برداشت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.