یوسف خدادادی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی هدف ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفاتی را برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با رعایت امانت و موازین شرعی و قانونی ذکرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در انتخابات گفت: برخی افراد گاهی اقدام به نشر اکاذیب، شایعه‌پراکنی، توهین، اهانت و تخریب رقبای انتخاباتی خود در فضای مجازی می‌کنند، لذا دستگاه قضایی نسبت به این موضوع به شدت حساس است و کسی حق ندارد فضا را ملتهب و ناامن کند بلکه باید از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری انتخابات پرشور و سالم به نحو مطلوب استفاده کرد.

 وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی به بحث خرید و فروش آراء اشاره کرد و افزود: خرید و فروش آراء به اعتماد عمومی به شدت صدمه می‌زند و با آن برخورد جدی خواهد شد.

خدادادی اظهارداشت: هر چند رویکرد دستگاه قضایی در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی بر مبنای اقدامات پیشگیرانه است ولی چنانچه تخلفی صورت گیرد دستگاه قضایی طبق قانون با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کند.

او گفت: تبلیغات زود هنگام، استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیداهای خاص و پرداختن به مباحث قومی و قبیله‌ای ممنوع است و خواست مردم و دستگاه قضایی بر این است تا دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و نظارتی در صورت برخورد با اینگونه افراد در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با مصادیق، دلایل و مدارک این افراد را به مراجع قضایی معرفی کنند.

سیدعبدالله طباطبایی ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه قانون‌مداری و اخلاق‌مداری را رکن اصلی در برگزاری انتخابات پرشور و سالم دانست و گفت: باید تمامی نهادها و دستگاه‌ها نسبت به انتخاب آگاهانه و انتخاب افراد اصلح توسط مردم کمک کنند و بستری را فراهم نمایند تا همه مردم بتوانند به صورت پرشور در انتخابات شرکت داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.