داریوش دهقان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برخی از نشریات این شهرستان از قبل اعلام کرده بودند که مشکلات مالی دارند و به دلیل بضاعت کم مالی نمی توانند با شرایط کنونی به چاپ ادامه دهند.
وی ادامه داد:‌ از جمله این نشریات نشریه پارسه است ، در نشست هایی که با مدیران این نشریه داشتیم در حد توان کمک هایی برای تداوم فعالیت پارسه انجام شده است .
وی با بیان اینکه فرمانداری کوار از هیچ کوششی برای سرپا نگه داشتن نشریات دراین شهرستان دریغ نخواهد کرد گفت: باز هم اگر لازم باشد حمایت های بیشتری از نشریات صورت خواهد گرفت تا در صورتی که مشکل مادی و تامین کاغذ و مسایل دیگر داشته باشند مشکلات آنها حل شود .
فرماندارکوار در مورد شمیم کوار دیگر نشریه این شهرستان نیز گفت : این نشریه هم مسایل ومشکلات مالی داشت در صحبت هایی که انجام شده توصیه شد که از کاغذهای معمولی تر و با قمیت مناسب برای انتشار استفاده کنند تا هزینه انتشار نشریه کمتر شود ، در عین حال در نشست هایی که با مسوولان نشریا ت برگزار می شود مشکلات آنها بررسی می شود.
وی با بیان اینکه شمار زیادی از نشریات دراین شهرستان به صورت ماهنامه منتشر می شود گفت : شاید ماهانامه بودن این نشریات شائبه عدم انتشار و دست از کار کشیدن را برای برخی افراد به ذهن متبادر کرده باشد ، در عین حال هیچ موردی که اعتصاب نامیده شود، در کار نیست و نشریات دراین شهرستان اعتراضی به نتایج انتخابات نداشتند، اگرهم اعتراضی وجود داشته باشد هیات های نظارت و اجرایی آمادگی دارند تا به شکایت ها و اعتراضات رسیدگی کنند .
دهقان با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات شوراها دراین شهرستان در سلامت کامل برگزار شد گفت : شکایت هایی در باره نحوه برگزاری انتخابات و تبلیغات کاندیدها و تخلفات احتمالی بوده است که همگی در هیات های اجرایی و نظارت بررسی شده است ، برخی از تخلفات نیز به دستگاه قضایی ارجاع شده است تا با آن برخورد قانونی شود .
فرماندار شهرستان کوار با بیان اینکه با کلی گویی و شعار و احساسات نمی توان یک انتخابات را زیر سئوال برد افزود: این شهرستان تنها شهرستان فارس است که درانتخابات دوربین نظارتی داشته است ، در زمینه در دسترس بودن تعرفه و رساندن تعرفه به حوزه ها و نظارت بر انتخابات ما بهترین کارکرد را داشته ایم .
برخی سایت های خبری استان فارس از اعتصاب پایگاه های خبری و خبرنگاران شهرستان کوار دراعتراض به نتایج انتخابات شوراها سخن گفته بودند .
این سایت ها صرفا بر اساس آنچه شنیده‌ها نامیدند یاد آور شدند: نشریات و پایگاه‌های خبری شهرستان کوار فعالیت‌های خودشان را در اعتراض به خرید و فروش رأی در این شهرستان و آمدن روستاییان به شهر و شرکت در انتخابات و ... همچنین بی‌توجهی مسؤولان به خواسته‌های آنان به حالت تعلیق درآورده‌اند.
گفته شده خبرنگاران نشریات مکتوب شمیم فارس و پارسه و رسانه‌های برخط کواره، بهارکوار و کوارنیوز در این اعتصاب شرکت کرده‌اند.
این در حالی است که سایت های خبری این شهرستان آخرین اخبار شهرستانی و کشوری را بر اساس روز و ساعت منتشر می کنند و اکنون نیز اخبار امروز شنبه در این سایت ها قابل مشاهده است .
شهرستان کوار در فاصله 30 کیلومتری جنوب غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.