علیرضا یونسی رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : هرگونه ادعا مبنی برتخلف انتخاباتی از سوی نامزدهای ناکام درانتخابات باید طبق قانون به صورت مستند ومکتوب برای بررسی ارسال شود.
وی اضافه کرد : براساس قانون هیات های اجرایی و نظارت با دریافت شکایات نامزدها مستندات آنها را بررسی و سپس تصمیم گیری می کنند.
معاون استاندارمازندران اظهارداشت : صرف بیان تخلف از سوی نامزدها و یا هوادارانشان بدون داشتن مدرک مستند قانونی نمی تواند قابلیت بررسی و برخورد داشته باشد.
* ابطال انتخابات ساری مطرح نیست
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که راهکار قانونی برای بررسی تخلفات انتخاباتی پس از ارسال مدارک از سوی نامزدها و یا هوادارانشان پیش بینی شده و این کار نیز پس از اعلام نتایج به افکار عمومی قابل رسیدگی است.
یونسی افزود : با این رویکرد نتایج انتخابات شورای شهر ساری همانند سایر شهرها و روستاها از سوی رئیس حوزه انتخابیه شهرستان منتشر شد و نامزدهای شاکی نیز 2 روز مهلت دارند تا شکایت خود را مستند ارایه کنند.
به گفته وی برخی از نامزدهای ناکام در سایر شهرهای استان نیز شکایت خود را به هیات اجرایی ارایه دادند که با بررسی تعدادی از این شکایت ها مشخص شده که هیچگونه مدرک مستندی برای اثبات از سوی نامزدهای شاکی ارسال نشده است.
رئیس ستاد انتخابات مازندران بار دیگر بر مستندسازی شکایت ها با مدرک قانونی از سوی نامزدها برای ارسال به هیات اجرایی و نظارت تاکید کرد.
براساس آمار ارایه شده از سوی دادگستری مازندران به عنوان متولی برخورد با تخلفات انتخاباتی در این استان صرفا 51 شکایت به دستگاه قضایی ارسال شده است.
با اعلام نتایج انتخابات شهر ساری مرکز مازندران در روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه حدود 80 نفر از نامزدهای ناکام نسبت به نتایج اعتراض داشته و مدعی خرید و فروش آراء از سوی برخی از نامزدهای برنده شدند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.