علی القاصی مهر در حاشیه مراسم گلریزان ستاد دیه استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون دستگیری هفت داعشی در این استان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران گفت: این اقدام تروریست ها موجب انسجام نیروهای امنیتی و نظامی در مواجه در مواجه با این حوادث می شود.
وی ادامه داد: در این چند روز اخیر با هوشیاری نیروهای امنیتی سراسر کشور با اشراف بسیار خوبی که بر فعالیت گروه های تکفیری، منافقان و عوامل جذب شده به داعش داشتند در برخی استانها اقدامات خوبی انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در این استان نیز در شهرستان لارستان طی عملیاتی که نیروهای انتظامی و اطلاعاتی داشتند هفت نفر را دستگیر کردند که این تعداد تحت تحقیقات قضایی هستند.
وی با اشاره به کشف تعدادی اقلام ممنوعه از این افراد بیان کرد: در حال حاضر تحقیقات در حال انجام است و این که آیا این افراد جزو گروه های تکفیری هستند یا خیر در دست بررسی است و امکان اظهار نظر قطعی مسیر نیست.
القاصی مهر افزود: انتشار اخبار و اطلاعاتی از جانب هر دستگاه و نهادی بدون تایید مقام قضایی فاقد اعتبار است و دستگاه های انتظامی و امنیتی بدون اطلاع دستگاه قضایی از انتشار اینگونه اخبار خودداری کنند زیرا هنوز برای ما ارتباط این افراد با داعش و گروه های تکفیری محرز نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون تخلفات انتخاباتی نیز بیان کرد: یکی از سیاست های مجموعه قضایی استان فارس رصد تخلفات انتخاباتی هم قبل از شروع و هم بعد است که همواره در دستور کار مقام قضایی است.
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در این مدت پرونده های متعددی مربوط به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است درست است که نتیجه انتخابات توسط نهادهای ذی صلاح اعلام شده اما اعلام صحت آن مانع از رسیدگی به این جرایم نیست و به طور حتم این پرونده خارج از نوبت رسیدگی می شود.
وی با اشاره به این که تا کنون تعداد 119 فقره پرونده تخلف انتخاباتی ریاست جمهوری و شورا تشکیل شده و در حال رسیدگی است، افزود: از این تعداد 289 نفر متهم شناسایی شده که از این تعداد برای 8 پرونده قرار منع تعقیب صادر شده که دو پرونده توسط دادستان مورد اعتراض قرار گرفته و 10 پرونده منتهی به صدور جزای نقدی و یک پرونده شش ماه حبس تعزیری و یک مورد برائت شده است.
القاصی مهر با اشاره به تشکیل 30 پرونده تخلف انتخاباتی بر علیه فرماندار، مدیران آموزش و پرورش و... پیرامون گزارش تخلف انتخاباتی علیه استاندار فارس نیز افزود: گزارش به مرکز اعلام شده است اما با توجه به این که رسیدگی به آن در صلاحیت دادسراها استان نیست به تهران ارسال می شود.
وی در خصوص اتهام این مدیران نیز گفت: اتهام مربوط به این پرونده ها افترا، تبلیغات خارج از زمان، خرید و فروش رای و... بوده است.
رییس کل دادگستری استان فارس در خصوص پرونده گروه های تکفیری که در روز تاسوعا و عاشورا در فارس دستگیر شده بودند، افزود: این پرونده به صورت ویژه در حال بررسی است متهمان این پرونده 17 خرداد ماه در دادگاه انقلاب محاکمه اما با توجه به اینکه نیاز به انجام تحقیقات بیشتر بود وقت رسیدگی تجدید شد و پیش بینی این است تا پایان خرداد ماه حکم نهایی در دادگاه انقلاب صادر شود.
القاصی مهر در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده تبلیغات گروهک مجاهدین در سطح شهر شیراز در زمان انتخبات نیز گفت: در این رابطه نیز افرادی دستگیر و پرونده تحت رسیدگی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670015
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.