سیدناصر میرمرسلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال دریافت گزارش بازرسان این اداره و با تصمیم کارگروه ساماندهی آرد و نان و بدلیل تعطیلی‌های خودسرانه و برخورد نامناسب با بازرسان گشت مشترک ،  یک واحد نانوایی سنگکی در خیابان ۲۲ بهمن این شهر از تاریخ ۱۰ دی ماه به مدت یک هفته پلمب شد.
وی اظهارکرد: بنا به تصمیم کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال  نانوایی‌هایی که به هر دلیلی برای بار اول پلمب شوند در صورت تکرار تخلف برای بار دوم یک ماه تعطیل و در صورت تکرار تخلف  برای بار سوم لغو امتیاز شده و از چرخه تولید نان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخورداری همشهریان از نان باکیفیت حق مسلم مردم است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه کوتاهی کند، افزود: عرضه محصول بی‌کیفیت و رعایت نکردن حق‌الناس است و هر جا چنین موردی مشاهده شود برخورد قاطعانه مسوولان را در پی خواهد داشت.

رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت همچنین از افزایش شدت برخورد با نانوایی‌های متخلف در این شهرستان با افزایش گشت‌های بازرسی و نظارتی خبر داد و اظهاداشت: واحدهای نانوایی ملزم به رعایت قیمت و رعایت بهداشت و نیز عرضه متناسب در شبکه توزیع و پخت نان هستند.
وی از حذف جوش شیرین از چرخه پخت نان خلخال خبر داد و گفت: استفاده از جوش شیرین در نان باعث بروز مواردی از جمله اختلال در جذب آهن و بروز کم‌خونی ، پوکی استخوان ، بیماری‌های قلب و عروق ، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش و هضم و جذب ، افزایش اسیدیته معده و بیماری‌های روده‌ای می‌شود.

میرمرسلی گفت:در حال حاضر ۱۷۰ نانوایی در تولید نان در این شهرستان فعالیت دارند که ۳۰ درصد آنها آزادپز بوده و از آرد نیم‌یارانه ای برخوردارند  و ۷۰ درصد نیز سهمیه‌پز دولتی و آرد تمام یارانه‌ای از دولت دریافت می‌کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.