نادر فلاحی روز یکشنبه افزود: این تسهیلات پنج ساله با نرخ ۱۲ درصد و تا سقف سه هزار میلیون ریال پرداخت می‌شود.

او اظهارداشت: تسهیلات به تمامی پروژه‌های بزرگ از محل منابع صندوق توسعه ملی، پروژه‌های صنایع دستی، مشاغل خانگی، بوم‌گردی، استارت آپ‌های بخش گردشگری، موزه‌های بخشی و تبدیل اماکن تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی و پذیرایی در اولویت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه‌ها باید تمامی مجوزهای لازم از جمله موافقت اصولی، مجوز ایجاد و پروانه بهره‌برداری را داشته باشد و مدارک مورد نیاز را تا ۱۰ دی ماه به معاونت سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

فلاحی گفت: پروژه‌هایی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ماهیت آن توجیه اقتصادی داشته باشد.

او تشریح‌کرد: تسهیلات مورد نیاز پروژه در کمیته اعتباری استان به تصویب برسد و تا یک سال بعد از دریافت تسهیلات به بهره‌برداری برسد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.