حجت‌الاسلام کریم اسدی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه آق‌داغ خلخال افزود: با وجود ظرفیت‌های گردشگری بی‌شمار در این منطقه از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران ،کوهنوردان ،طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به جاذبه‌های زیبای طبیعی و خدادادی دومین قله بلند استان اردبیل در این شهرستان غفلت شده است.

او اظهارداشت: اولین اقدام برای جلب توجه کوهنوردان از سراسر میهن اسلامی به کوه آق‌داغ راه‌اندازی و احداث یک پناهگاه در منطقه تکه‌بولاغی در نصف راه مسیر صعود کوهنوردان از ضلع غربی این کوه و در بین روستای مره‌جین تا قله کوه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر بفرد طبیعت‌گردی، حیات وحش غنی منطقه و وجود ارتفاع مناسب قله آق‌داغ برای کوهنوردی گفت: این پناهگاه با هدف اسکان کوهنوردان در فصول مختلف سال، همچنین استقرار گروه‌های ورزشی و طبیعت‌گردی و صعود به قله سه هزار و ۳۰۳ متری آق‌داغ ایجاد می‌شود.

امام جمعه خلخال افزود: برغم اینکه آق‌داغ به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل در منطقه است ولی هنوز این منطقه به اندازه کافی برای گردشگران، کوهنوردان و طبیعت‌دوستان و حتی برای مردم بومی شهرستان به خوبی معرفی و شناخته نشده و نیاز به تلاش رسانه‌ها برای معرفی بیش از پیش این منطقه است.

او با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در شهرستان جهت رونق گردشگری انجام شده، حمایت مسئولان استان از جمله امام جمعه و استاندار اردبیل را قابل تقدیر دانست.

محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز در این بازدید اعتبار مورد نیاز برای ساخت یک پناهگاه کوهستانی در این منطقه را بیش از ۳۰۰ میلیون ذکر کرد و گفت: با ساخت این پناهگاه خطرات صعود کاهش یافته و زمینه لازم برای استراحت طبیعت‌دوستان و تیم‌های صعود ورزشی فراهم می‌شود.

وی اظهارکرد: برای بهره‌مندی مردم منطقه و گردشگران از قابلیت‌های منحصر بفرد گردشگری و طبیعی این منطقه برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره صعود سراسری و خانوادگی به قله آق‌داغ در فصول مختلف سال ضروری بوده و انتظار می‌رود مسئولان اجرایی دست‌اندرکار نسبت به فراهم کردن اجرای این جشنواره‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.