نادر فلاحی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا استان اردبیل را یکی از مقاصد مهم گردشگری سلامت در کشور عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد استان اردبیل شده‎اند که طبق بررسی انجام شده ۲۵ الی ۳۰ درصد این افراد با هدف درمان و سلامت به کشورمان سفر می‌کنند.

وی ورود این تعداد گردشگر خارجی به استان اردبیل را ظرفیت قابل توجهی برای توسعه گردشگری سلامت در این استان عنوان کرد و افزود: در این راستا ۶ آژانس خدمات مسافرتی در سطح استان مجوز ویزای تی به منظور ارایه خدمات به گردشگران سلامت کشورهای خارجی دریافت کرده‌اند.

فلاحی بیان کرد: با تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در استان اردبیل، روند ساماندهی خدمات به گردشگران سلامت استان تسهیل می‌شود.

وی از فعالان حرفه‌ای گردشگری سلامت در استان به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا در تحقق هرچه بهتر این امر تعامل بیشتری با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری ورود گردشگران خارجی و ۲ برابری گردشگران داخلی به استان اردبیل اعلام کرد: در فصل تابستان ظرفیت همه هتل‌های استان به طور کامل پر شد که بخشی از این گردشگران خارجی بوده و با هدف دریافت خدمات سلامت و درمان به استان سفر کرده بودند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دهها واحد اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از ۱۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.