فریدون فعالی عصر دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان با بیان اینکه افزایش سهم گردشگری استان سرلوحه برنامه های میراث فرهنگی در دوره جدید مدیریت این سازمان است گفت: میراث فرهنگی استان کرمان به هر بهانه ای سعی در معرفی ظرفیت های گردشگری  منطقه به کشور و دنیا دارد و نگاه ما به این موضوع مطمئنا نگاه ویزه ای خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در خصوص اجرایی نشدن برخی از تصمیمات و قوانین گفت: با تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه جایگاه این سازمان قوی تر خواهد شد و در ادامه تبدیل فراکسیون گردشگری مجلس نیز به کمیسیون گردشگری باعث خواهد شد تا بتوانیم در کمیسیون گردشگری موضوع قانونگذاری را داشته باشیم.

وی در رابطه با ظرفیت سازی و توانمندی محیط که از الزامات ارتقای جایگاه گردشگری است گفت: تعریف پروژه های گردشگری یکی از راهکارهای توانمندی محیط است ضمن آنکه تبلیغ و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری نیز امر بسیار مهمی می باشد و کرمان در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده  طوری که در تلویزیون کشوری سهم معرفی کرمان بسیار ناچیز بوده است.

فعالی با اشاره به اینکه کرمان باید یکی از مقاصد و اهداف گردشگری باشد گفت: باید کرمان را به درستی معرفی کنیم و در این راستا می توانیم از ظرفیت مهارت های عکاسان استان در برگزاری نمایشگاه های عکس کرمان با هدف معرفی کرمان در سایر استان های کشور استفاده کنیم.

وی همچنین برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان را یک فرصت برای معرفی بیشتر  ظرفیت های گردشگری استان اعلام کرد و گفت: همه مکان‌های گردشگری استان چون باغ شاهزاده، باغ موزه هرندی در اختیار اداره کل ارشاد اسلامی استان  برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود.

فعالی هدایت بخش خصوصی در حوزه گردشگری را یکی ا شاخص های مهم در توسعه این صنعت دانست و گفت: باید از ظرفیت معین های اقتصادی که از لحاظ اعتباری مشکل خاصی ندارند در حوزه گردشگری استفاده کرد.

وی در خصوص افزایش حضور گردشگران در استان کرمان افزود: همکاری تمامی دستگاه های ذیربط و برنامه ریزی مناسب برای افزایش حضور گردشگران بسیار موثر است به طوری که باید میانگین اشغال هتل های استان در سال آینده از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.