شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش جذب گردشگر مذهبی با وجود اقدامات جدی و عملیاتی خوب صورت گرفته توسط اداره  ولی هنوز به توفیق لازم دست پیدا نکرده‌ایم و برای گسترش گردشگری مذهبی در چارچوب اقتصاد گردشگری لازم است ارزش های اعتقادی افراد مورد احترام باشد و فعال کردن کمیته های گردشگری مذهبی می تواند در این زمینه مثمر باشد.
وی افزود: ترویج ، آموزش و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری مذهبی نه‌ تنها منجی صنعت گردشگری در کشور هستند که در میان مدت می تواند منجی اقتصاد کشور باشد.
وی با اشاره به این که  گیلان در ۱۸ ماه اخیر میزبان تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت داخلی در واحدهای اقامتی بوده است خاطرنشان کردتوسعه گردشگری راهی جایگزین برای درآمد نفت است .
امیر انتخابی  ادامه داد: همچنین طی مدت یادشده تعداد ۸۱ هزار و ۵۵۴ نفر شب اقامت، گردشگر خارجی به استان وارد شده اند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: برای توسعه گردشگری نباید تنها به دستگاه متولی اکتفا کرد بلکه همه دستگاه ها باید برای توسعه گردشگری پای کار بیایند .
۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی  در گیلان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.