دکتر بشیر خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ایجاد ۲ منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های خلخال و کوثر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان این مجلس رسید.

وی گفت: طرح ایجاد ۲ منطقه ویژه اقتصادی در خلخال و کوثر که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود، با رفع ایرادات و اصلاحات انجام شده به شورای نگهبان تقدیم شد و با وضعیت پیش آمده انتظار می‌رود مسوولان اجرایی باید هماهنگی لازم را درباره ایجاد این مناطق انجام دهند.

خالقی اظهارداشت: نمایندگان مجلس امروز با اصلاح طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اعاده شده از سوی شورای نگهبان موافقت کردند و در نتیجه هر ۲ شهرستان خلخال و کوثر در فهرست مناطق ویژه اقتصادی کشور قرار گرفتند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینی فراهم می‌شود، افزود: اعطای تسهیلات و مشوق‌های مختلف در مناطق ویژه اقتصادی از جمله معافیت مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده نزدیک به رونق کسب و کار و اشتغال‌زایی در منطقه منجر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.