بهروز ندایی روز سه شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: آموزش عوامل برگزار کننده انتخابات در سطح استان و شهرستان‌ها برابر تقویم انتخاباتی اعلام شده از سوی وزارت کشور انجام شده و مقدمات لازم فراهم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: فرایند برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفندماه در سطح استان از ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز و از ۱۰ خردادماه با استعفای نامزدهای احتمالی از سمت‌های تعیین شده در قانون آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از نامزدها از هفته آینده گفت: استان اردبیل پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و ثبت نام از نامزدها برابر تقویم انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه انجام می‌شود.

ندایی از افزایش ۶.۵ درصدی تعداد صندوق‌های ثابت اخذ رای در سطح استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در فرایند برگزاری انتخابات فرایند احراز هویت رای دهندگان نیز به منظور کاهش تخلفات احتمالی، الکترونیکی خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه مدیران و سازمان‌های دولتی و حکومتی برای برگزاری انتخابات پیش رو گفت: مدیران دستگاه‌های اداری استان باید دقت کنند که همکاران اداری تا زمان انتخابات در وقت اداری به نفع و زیان کسی تبلیغات نکنند و از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها استفاده نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل شعار این دوره از انتخابات را "انسجام ملی، گام دوم انقلاب و مشارکت حداکثری" عنوان کرد و ادامه داد: برای بالا بردن مشارکت مردم در این انتخابات نیازمند همکاری جدی و همدلی همه دلسوزان انقلاب هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل همچنین با تاکید بر حفظ اصل بی طرفی در همه فرایند برگزاری انتخابات از سوی عوامل دخیل در برگزاری این رویداد سیاسی بیان کرد: تعامل با هیات نظارت در استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه و با حضور حداکثری مردم دنبال می‌شود.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه، اشتغال و مسائل اقتصادی را دغدغه اصلی مسئولان استان عنوان کرد و گفت: در فضای کنونی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمن شده، مسئولیت دولتمردان و خادمان ملت بسیار سنگین است.

اکبر بهنامجو افزود: ما در شرایط کنونی نمی‌توانیم با حرکت عادی مشکلات را حل کنیم و باید بسیجی‌وار وارد میدان شده و از همه ظرفیت‌های خود و کشور برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود جوان جویای کار در میان اکثر خانواده‌ها بیان کرد: ما در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم و مثل دوران جنگ باید شبانه‌روز کار کرده و در صحنه باشیم تا با توسعه کارآفرینی و حل مشکلات سرمایه‌گذاران، زمینه اشتغال در سطح استان فراهم شود.

بهنامجو همچنین بیکاری را از علل مهم آسیب‌های اجتماعی موجود در استان برشمرد و با اشاره به تداوم جنگ نرم دشمنان علیه کشورمان اظهار کرد: آثار جنگ نرم دشمنان را امروز در سطح جامعه می‌بینیم.

استاندار اردبیل همچنین بر آموزش قبل از ازدواج و ارائه راهکارهای علمی برای جلوگیری از طلاق تاکید کرد و گفت: نرخ طلاق در اردبیل با شتاب بیشتر به سطح نرخ کشوری رسیده و این زنگ هشداری برای دلسوزان اجتماعی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج به فرمان حضرت امام(ره) گفت: بسیج نشان دهنده عمق نگاه بنیانگذار انقلاب بود که در همه دوره‌ها توانست کشور را از تهدیدات متعدد مصون نگه دارد.

سردار جلیل بابازاده افزود: در حوادث اخیر نیز که امنیت اجتماعی توسط عده‌ای فریب خورده و آشوبگر برهم خورد، بسیجیان پای کار آمده و حتی در دفاع از امنیت مردم جان خود را از دست داده و شهید شدند.

وی با اشاره به آمادگی بسیجیان برای همکاری با همه ارکان حکومت در تامین امنیت جامعه و حل مشکلات مردم اظهار کرد: فتنه اخیر با جنگ روانی دشمنان و از طریق فضای مجازی گسترش یافت ولی مردم بصیر اردبیل گول نخورده و هوشیارانه عمل کردند.

سردار بابازاده بسیج را فرصت خدمت به مردم عنوان کرد و ادامه داد: مردم فهم و شعور دارند و امنیت را با گرانی معامله نمی‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج تاکید کرد و گفت: بسیج در همه عرصه‌ها از جمله جنگ سخت، جنگ نرم و سازندگی و آبادانی حضور جدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.