احسان کاتب روز یکشنبه افزود: این مرکز در راستای ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعات بین دانشگاه و مراکز صنعتی، خدماتی و نهادهای دولتی در زمینه فرصت های شغلی موجود و آینده و شناسایی و اطلاع رسانی و انجام مشاوره و هدایت دانش آموختگان به سوی کارآفرینی و تعاون راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه منشا تحولات بزرگ در توسعه اقتصاد دانش بنیان، توسعه کارآفرینی و وجود افراد خلاق، نوآور و مبتکر در عرصه اقتصادی است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اداره کار در این مرکز حضور مستمر خواهند داشت، بیان کرد: ارائه مشاوره در مورد روابط کار، تعاون، اشتغال و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه از جمله دیگر اهداف راه اندازی  این مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی و تعاون می‌باشد.

او اضافه کرد: ارزیابی و بررسی توانمندی های کارآفرین، کمک به کارآفرین در شناسایی فرصت متناسب، ارزیابی فرصت و بررسی امکان درآمدزاییبررسی رقبای تجاری، ایده ­ها یا محصولات مشابه و کمک به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا، طراحی محصول جدید، طراحی مدل کسب ­و کار و بررسی میزان موفقیت، مشاوره مدیریت اجرای پروژه و تدوین برنامه بازاریابی و منابع انسانی برای کسب‌ وکار نوپا از دیگر خدماتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تلاش برای راه اندازی این دفاتر در سایر مراکز دانشگاهی استان خبر داد و گفت: امیدواریم با ارائه آموزش ها و راهنمایی‌های لازم به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه به منظور ایجاد درک بهتر از نحوه استفاده از فرصت ها و حمایت‌های موجود در سطح استان در زمینه کارآفرینی و اشتغال و تعاون موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.