مرادی روز دوشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری پارس‌آباد مغان با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بیمه کشاورزان توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتفاعی نیست و صرفا در راستای حمایت از کشاورزان تاسیس شده و از سوی هیچ دستگاه و نهاد و ارگانی حمایت نمی‌شود.

وی پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان را متناسب با حق بیمه و میزان بیمه‌شدگان دانست و گفت: هر چه کشاورزان سطح بیمه محصولات خود را افزایش دهند به نسبت پرداخت حق بیمه نیز خسارت پرداخت شده و تمامی حق بیمه کشاورزان در نهایت در حوزه تولید برای کشاورزان و دامداران سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل افزود: بدلیل عدم حمایت دولت و بروز برخی مشکلات متاسفانه ۲ سال بطور متوالی بیمه نتوانست خسارت کشاورزان را به دلیل وسعت خسارت وارده جبران کند ،به همین دلیل اعتماد کشاورزان نسبت به صندوق بیمه کمرنگ شد، اما در ۲ سال اخیر تمامی خسارت‌ها بروز شده و مطالبات کشاورزان و دامداران کاملا پرداخت شده است.

مرادی از حمایت ۱۰۰ درصدی صندوق بیمه از کشاورزان خبر داد و تشریح‌کرد: برغم اینکه ۷۰ درصد بیمه شهرستان پارس‌آباد در زمینه کشاورزی و دامی از شرکت‌های مغان و پارس دریافت شده اما میزان خسارت پرداخت شده عمدتا به کشاورزان و دامداران خرده‌پا پرداخت شده و تنها ۲۰ درصد خسارت کل شهرستان به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

عدالت حاجی‌پور، سرپرست فرمانداری پارس‌آباد هم در این جلسه افزایش تعرفه پرداخت خسارت ،پرداخت بموقع ، ارزیابی دقیق و واقعی خسارت‌ها ، تعریف بسته‌های تشویقی و تکریم و اطلاع‌رسانی به کشاورزان و دامداران را رمز موفقیت بیمه کشاورزی در این منطقه به عنوان قطب کشاورزی کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه  میزان پرداخت بیمه محصولات کشاورزان و دامداران در گذشته مطلوب نبوده، اظهارداشت: میزان پرداخت خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی با میزان خسارت پرداختی صندوق به کشاورزان تناسب و سنخیتی ندارد.

وی افزود: کشاورزان و دامداران به عنوان تولیدکنندگان و اقشار زحمتکش باید مورد تکریم مسوولان واقع شوند و کارشناسان بیمه باید با احترام و رعایت حقوق و کرامت انسانی با کشاورزان و بیمه‌گذاران برخورد نمایند.

او گفت: میزان پرداخت خسارت باید افزایش یابد تا ضرر و زیان حداقلی کشاورزان جبران شود و کشاورز بتواند روی پای خود بایستد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.