محمد فیضی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل مطالعه راه آهن اردبیل به پارس آباد تا 2 ماه  آینده به اتمام می رسد و با اجرایی شدن آن اتصال راه اهن ریلی کشور به جچمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

وی مطالعه و احداث طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد را تکمیل کننده طرح ملی خط ریلی میانه - اردبیل خواند و اضافه کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

فیضی با اشاره به قرار گرفتن تمامی مسیرهای مهم جاده‌ای استان اردبیل در قالب ردیف بودجه سالانه کشور گفت: در همین قالب احداث بزرگراه در مسیر اردبیل سرچم، نمین آستارا، اردبیل مغان، مشگین شهر پارس آباد و نیر سراب دارای ردیف اعتباری شده است.

وی با بیان اینکه  لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی  در مجلس تصویب شده است  گفت: ایرادات شورای نگهبان در این لایحه در مرحله بررسی و رفع شدن است ضمن اینکه  با مصوبه دولت و نظر مساعد مجلس بخشی از  شهرستان‌های مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز به لایحه قبلی اضافه شده است.

نماینده اردبیل در مجلس بیان کرد: همه چیز برای مطرح شدن در صحن و رفع ایرادات شورای نگهیان آماده است و با ارائه اصلاحیه از سوی دولت، اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

فیضی  افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجارت مرزی موفق‌تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تلاش برای ایجاد و سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، نزدیکی به بازارهای هدف و صادرات محصولات را از جمله مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با وجود معافیت‌های گمرکی، تخفیف‌های مالیاتی و کاهش عوارض در مناطق آزاد، رغبت برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اردبیل بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.