حبیب ابراهیم پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مرکز رشداقماری واحدهای فناور شهرستان پارس آباد در پایش اولیه موفق به پذیرش هشت ایده قابل تجاری سازی برای طی مراحل پیش رشد شد.

وی به نقش ارزنده و بی بدیل مراکز رشد در امر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که از مولفه های اصلی اقتصادی مقاومتی مناطق است اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این مرکز از سوی مسئولان  شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۵۶ محصول واحدهای فناور استان تجاری‌سازی شده که پنج مورد آن محصولات خود را صادر می‌کنند.

ابراهیم پور  افزود: در حال حاضر ۲۳۰ واحد فناور در استان اردبیل فعال است که نسبت به سه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته‌است.

وی اظهارداشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان هم از ۲۰ مورد به ۲۷ مورد رسیده که نسبت به سه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می دهد.

 ابراهیم‌پور افزود: چهار رویداد شتاب گردشگری،کشاورزی،ورزشی و صنایع خلاق در استان برگزار شده و ۳۳ ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده‌ است.

وی با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری در استان گفت: این کارخانه بعنوان چهارمین کارخانه نوآوری کشور با هدف توسعه و بسترسازی‌های لازم برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و شتاب دهنده‌های استانی در چهار حوزه کشاورزی، ،ساختمان ،گردشگری و فرآوری های صنعت چرم ایجاد شده‌ است.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.