مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی افزود:علاوه بر نظارت بر رستوران‌های داخل شهر رستوران های بین راهی هم کنترل و نسبت به پلمپ برخی از آنها بدلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی اقدام شده است.

 وی افزایش بیماری‌ها در اردبیل را نگران کننده دانست و گفت: افزایش بیماری‌ها در اردبیل منجر به نگرانی شهروندان شده که باید کنترل و پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه امر پیشگیری از بیماری‌ها و برخی مشکلات حوزه بهداشت باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود افزود: در کنار توجه به بهداشت فردی همه مردم وظیفه دارند در تمیز نگه داشتن و نیز تغذیه مناسب و عرضه غذاهای بهداشتی و سالم بکوشند و اجازه ندهند برخی امور ناسالم حیات آنها را تهدید کند.

فرماندار اردبیل به فراگیر شدن برخی بیماری‌ها و امراض خاص در مقاطعی از فصول اشاره کرد و گفت: امروز بروز برخی بیماری‌های نوپدید سلامت جسمی و روحی انسان‌ها را تهدید می کند که در این زمینه ضروری است مسئولان بهداشتی و درمانی راه‌های مقابله و پیشگیری را بهتر و به صورت گسترده‌تر آموزش دهند.

امامی ادامه داد: برای مقابله و پیشگیری از انواع بیماری‌ها و خطرات جدی امراض واگیر رعایت بهداشت محیط و توجه به استفاده از غذاهای سالم ضروری است.

وی افزایش فشار خون و اضافه وزن را در اردبیل یادآور شد و گفت:پایش فشار خون در اردبیل به نحو مطلوب انجام شد که لازم است شهروندان نسبت به کنترل فشار خون و اضافه وزن اقدام کنند.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه کم تحرکی و زندگی ماشینی سبب افزایش بیماری‌ها شده است، بیان کرد: در اردبیل محلی برای نشاط اجتماعی وجود ندارد باید برای افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌های مورد پسند و مطلوب مردم تدارک دیده شود.

وی کنترل بیماری آنفولانزا در اردبیل را یادآور شد و افزود: این بیماری در اردبیل با همکاری بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کنترل شد و امید است متولیان امر بیش از گذشته مردم را بروز بیماری های واگیر و غیر واگیر آگاه کنند.

فرماندار اردبیل جمع آوری سگ‌های بی صاحب در اردبیل را ضروری دانست و گفت: جولان این سگ‌ها در داخل شهر نگرانی شهروندان را بدنبال داشته است و شهرداری اردبیل باید نسبت به ساماندهی و جمع آوری آنها اقدام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.