سیده فریبا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از چنین اقدام مهمی عرضه خوراکی ها و مواد غذایی بهداشتی و مجاز به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در بوفه مدارس است.

وی افزود: این پایگاه ها نقش مهمی در ارتقای هر چه بیشتر سلامت جسمی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد و بهبود وضعیت تغذیه آنان خواهند داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تأثیر چشمگیر صبحانه در سلامت جسمی دانش آموزان، بیان کرد: برخی دانش آموزان استان بنا به دلایل مختلف این وعده غذایی مهم را نادیده گرفته و مصرف نمی کنند.

حسینی عنوان کرد: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد می توانند در پایگاه های تغذیه سالم مدارس از صبحانه و میان وعده بهداشتی و مجاز در طول روز استفاده کنند تا سلامت جسمی آنان دچار مشکل نشود.

وی بر لزوم جلوگیری از عرضه خوراکی ها و مواد غذایی کم ارزش و بی کیفیت در بوفه مدارس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

حسینی ابراز داشت: برگزاری دوره های آموزشی مستمر در طول سال تحصیلی برای بوفه داران مدارس شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به منظور تغذیه سالم دانش آموزان این استان ضروری است.

وی خواستار بازدید مکرر از بوفه مدارس کهگیلویه و بویراحمد از سوی سازمان دانش آموزی و دانشگاه علوم پزشکی این استان شد و گفت: آن عده از بوفه داران استان که اقدام به عرضه خوراکی ها و مواد غذایی غیربهداشتی و غیرمجاز کنند به طور جدی با آنان برخورد می شود.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.