ابراهیم امامی روز یکشنبه در جمع دهیاران این شهرستان افزود: در این طرح قرار نیست که از سطح بالای کشوری تحقیقات و مطالعات صورت گیرد، بلکه از دل خود دهستان‌ها وروستاها  این طرح اجرایی خواهد شد و دولت بیشتر هماهنگ کننده و تسهیل کننده  طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی کار در این مرحله این است که از بستر خود روستا توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های آنها جمع‌بندی شود و در قالب یک طرح مطالعاتی شفاف و آماده اجرا تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برخی از روستاهای شهرستان نیر در برنامه ششم توسعه بعنوان روستای هدف برگزیده‌شده‌اند که باید به‌منظور جهت‌گیری‌های کلان اشتغال‌زایی در این روستاها و برای دستیابی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های روستاهای هدف و ایجاد کسب‌ و کار پایدار در این مناطق تلاش کرد. 

وی به ایجاد ظرفیت‌های بوم‌گردی در روستاها هم اشاره کرد و گفت: دهیاران در راستای توسعه ظرفیت‌های بوم‌گردی  اقدام کنند.

فرماندار نیر همچنین  با اشاره به طرح‌های بازسازی روستایی گفت: سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان  ۳۰۰واحد است که تاکنون از این تعداد ۱۸۰ پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

امامی به اجرای طرح هادی روستایی شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال معابرداخل  ۱۵ روستای این شهرستان روکش آسفالت شده اند که دراین خصوص شهرستان نیر جزو شهرستان‌های  برتر استان محسوب می‌شود.

فرماندار نیر به اجرای پروژه خط انتقال آب شرب روستای شیران هم اشاره کرد و گفت: با همت و تلاش اهالی روستای شیران و با جمع آوری مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از سوی  اهالی ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب شرب به این روستا اجرایی شده و در آینده نزدیک عملیات انتقال آب شرب به این روستا هم به پایان خواهد رسید.

به گفته وی ، روستای شیران  بعنوان روستای هدف گردشگری  انتخاب شده است.

نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.