امیراحمد دهقانی روز شنبه در جلسه شورای تعامل و هم اندیشی مراکز آموزش علمی کاربردی گلستان اظهار داشت: بخش عمده واحدهای درسی دانشگاه علمی ‎کاربردی به صورت عملی ارائه می شود و بر همین اساس می تواند نقش موثری در افزایش مهارت عملی دانشجویان داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش، مهارت، فناوری، خلاقیت، نوآوری و فناوری موضوعاتی است که باید در تربیت دانشجو به آن توجه کرد.

وی افزود: دوره مدرک گرایی و تفاخر به رشته تحصیلی خاص به پایان رسیده و مهارت آموزی در حال باز کردن جای خود در بین مردم و خانواده ها است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان در رشته های مهارتی آموزش ببینند گفت: متاسفانه وضعیت ما براساس برنامه در استان مطلوب نیست و با ۴۲۰۰ دانشجو و میانگین حدود ۱۱ درصد، از برنامه توسعه عقب هستیم.

وی گفت: امیدواریم با گرایش ۴۰ درصدی دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در مقطع دبیرستان، شاهد رسیدن به نقطه پیش بینی شده باشیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در گلستان ۱۴۰ رشته دارد و ۷۰ درصد دانشجویان شاغل هستند، اما با تغییر نگرش ایجاد شده در جامعه درصد شاغلین این دانشگاه در حال کاهش و تعداد جوانان جویای مهارت در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان به کاهش جمعیت دانشجویی و افزایش صندلی های خالی این مراکز علمی اشاره کرد و گفت: این روند کاهشی در همه زیرنظام های وزارت علوم وجود دارد، اما نرخ نزولی با توجه به رویکرد مهارت محوری جامعه در دانشگاه ها در دانشگاه علمی کاربردی کمتر است.

دهقانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های دانشگاه، ایجاد رشته های خاص و مورد نیاز در استان و منطقه است که در این خصوص در حال رایزنی برای همکاری با یک هتل برای راه اندازی رشته راهنمای تورهای گردشگری روستایی هستیم تا دانشجویان در محیط کار بتوانند با فضای کسب و کار و اشتغال آشنا شوند.

وی تاکید کرد: برای راه اندازی کلینیک های شغلی و کارگاه های مهارتی بسته های تشویقی در نظر گرفته شده و تاکید داریم که برای اشتغال آموزش امری لازم و ضروری است و اشتغال جز با داشتن مهارت به دست نمی آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.