رحیم یونسی روز دوشنبه در جلسه گفت: اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های اصلی در مشاغل خانگی است که در این طرح جهاد دانشگاهی استان اردبیل بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم، از طریق پیشرانان طرح، زمینه اتصال آنها را به بازار فراهم می‌کند.

وی به وجود ۱۴ هزار و ۶۵۸ زن سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و اظهارداشت: سهم استان در این طرح ۱۰۲ نفر است و با پایش جهاد دانشگاهی استان اردبیل‌ با توجه به مزیت‌های استانی، ۹ رشته شغلی و جامعه هدف این طرح در استان شناسایی شده که بسته به ظرفیت‌های شهرستانی می‌تواند برای هر شهرستان در رشته‌ای خاص عملیاتی شود.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح راهی برای مهارت‌افزایی برای ورود به چرخه اشتغال است، افزود: خروجی این طرح، تولید محصول با بهره‌گیری از هدایت، آموزش و مشاوره‌های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود که می‌تواند با برندسازی محصولات بر اعتبار آن بیافزاید.

مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی حلقه واسطه‌ای بین دستگاهای اجرایی متولی اشتغال با جامعه هدف در استان است، گفت: امیدواریم این طرح با همکاری موثر جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با اشتغال با نظم و دقت مناسبی اجرا شده و اهداف آن محقق شود.

مهران محمدی با اشاره به اجرای پایلوت طرح توسعه مشاغل خانگی با الگوی نوین در ۹ استان کشور توسط جهاد دانشگاهی اظهارکرد: در استان‌های پایلوت اجرای این طرح، توانسته به موفقیت‌های مناسبی دست یابد و نتایج مطلوب آن موجب شده تا این طرح‌ها در همه استان ها اجرایی گردد.

وی افزود: شناسایی مزیت‌های نسبی در استان‌های پایلوت و جلب مشارکت بنگاه‌های تعاونی، خوشه‌های کسب و کار، کارآفرینان، افراد پشتیبان و خیرین، هدایت و مشاوره بیش از ۱۳ هزار نفر از صاحبان مشاغل خانگی به ارتقای کمیت و کیفیت محصولات، برندسازی محصولات، کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش صاحبان مشاغل، اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی، استعدادسنجی و هدایت متقاضیان از نتایج ارزشمند حاصل از اجرای طرح بوده و در استان اردبیل نیز پیش بینی تحقق همین اهداف را داریم.

محمدی از شناسایی ۳۰۰ پیشران موفق و ملی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: صنایع دستی چرم، صنایع فلزی، دوخت لباس، فرش و تابلو فرش، بافته‌های داری و غیر داری، پرورش مرغ بومی، پاپیه ماشه و تولید گیاهان دارویی از جمله رشته‌های شناسایی شده که مورد استقبال زنان استان اردبیل قرار گرفته است.

او ادامه داد: کار شناسایی مشمولان طرح در استان اردبیل با ۲۰ درصد افزایش به پایان رسیده و که در شهرستان خلخال نیز ۳۴ نفر شناسایی شده که در تلاش هستیم با هماهنگی پیشرانان طرح، کار آموزش و هدایت آنها بزودی آغاز شود.

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری گری جهاد دانشگاهی در استان‌های کشور در حال انجام می‌باشد و قرار است ۶ هزار نفر در سطح کشور از جمعیت زنان سرپرست خانوار صاحب شغل شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.