مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در آیین تجلیل از بانوان کارآفرین برگزیده استان گفت: ۸۰ درصد مجوزهای صادر شده در زمینه ایجاد مشاغل خانگی در سال جاری مختص به حوزه بانوان است.

قاسم رحیمی اختصاص بخش ویژه‌ای از منابع مشاغل خانگی به عنوان تسهیلات به حوزه بانوان را یکی از راهکارهای حمایت از اشتغال زنان عنوان کرد و افزود: مشاغل خانگی یکی از حوزه‌های مهم فعالیت حوزه بانوان به شمار می‌رود که مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

وی بر ادامه برنامه حمایتی ارائه خدمات مطلوب به بانوان کارآفرینان استان اردبیل با استفاده از ظرفیت‌های ویژه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: از محل عقد تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید، پرداخت تسهیلات کارآفرینی به حوزه بانوان در نظر گرفته شده است.

رحیمی اضافه کرد: تکیه کامل کارآفرینان به تسهیلات بانکی و دولتی نتیجه بخش نخواهد بود و خود کارآفرینان نیز باید با روش‌های ابتکاری منابع مالی جذب کرده و در مسیر تولید وارد کنند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی نگرش به حضور بانوان در جامعه تغییر یافته است، اظهار کرد: بانوان استان اردبیل طی سال های اخیر در فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی موفق بوده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این آیین با اشاره به سپردن امور اجرایی ۴۰ دهیاری استان به بانوان، حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی در استان را ظرفیت مناسبی جهت بهره‌گیری از توان این قشر عنوان کرد.

فریبا محمدلو گفت: حضور زنان دهیار در این روستاها، موجب شده که این روستاها به عنوان روستاهای هدف اشتغال بانوان شناسایی و محسوب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.