الهه غیناقی شامگاه پنجشنبه درحاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی جمعی از بانوان فعال گنبدکاووس در زمینه کیک، دسر و غذاهای محلی به خبرنگاران گفت: این طرح پس از راه‌اندازی اتاق فکر اشتغال بانوان در فتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با همکاری دستگاه‌های متولی، تصویب و روستاهای هدف نیز توسط مدیرکل امور روستایی استانداری اعلام شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح،زمینه توانمندسازی بانوان مناطق روستایی گلستان بویژه دختران و زنان علاقه‌مند پس از فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای در حوزه اشتغال خانگی و سلامت بیش از پیش فراهم شود.

غیناقی به حمایت‌ تسهیلاتی دولت از مشاغل خانگی بانوان و نیز بانوان کارآفرین اشاره کرد و یادآور شد: برخی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات دراین بخش، چندی پیش باحضور مشاور وزیر کشور در گلستان بررسی و مقرر شد تا در نشست مشترکی با حضور استاندار و روسای بانک‌ها و نیز زنان کارآفرین استان، این مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: آن دسته از بانوان علاقه‌مند به ایجاد مشاغل خانگی که دوره آموزش فنی و حرفه‌ای را نیز گذرانده باشند و یا بانوان کارآفرین متقاضی استفاده از تسهیلات حمایتی این بخش، ابتدا در سامانه ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان محل سکونت خود ثبت‌نام تا پس از بررسی و تصویب درخواست آنها در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان همچنین از آغاز طرح ایجاد مشاغل خانگی برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار این استان باهدف توانمندسازی آنها و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر بانوان و خانواده استانداری به عنوان کارفرما خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح که با همکاری سه نهاد کمیته امداد، بهزیستی و اداره زندان‌ شهرستان‌های استان برگزار شد، تعداد یک هزار نفر ثبت نام کردند.

غیناقی افزود: اکنون مرحله دوم این طرح که بحث آموزش مهارت شغلی به بانوان ثبت نام کننده متناسب با علاقه‌مندی آنها می‌باشد، از سوی جهاد دانشگاهی درحال انجام است و این طرح تا ایجاد فرصت شغلی و در ادامه بازاریابی و فروش تولیدات آنها خواهد بود، ادامه دارد.

وی، مهارت آموزی به بانوان روستایی و زنان سرپرست خانوار باهدف توانمندسازی آنها و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی این قشر را از رویکردهای دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اعلام کرد.

لازم به توضیح است در نخستین نمایشگاه یا دورهمی مشاغل خانگی بانوان گنبدکاووس در زمینه کیک، دسر و غذاها که با همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه و برخی بانوان کارآفرین این شهرستان و باهدف معرفی مشاغل خانگی در زمینه‌های یاد شده برگزار شد، تعداد ۱۰ نفر از بانوان دارای کارگاه تولیدی خانگی محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی او و نیز برخی مسوولان به همراه جمع زیادی از بانوان این شهرستان از جمله بازدید کنندگان از این ایونت (نمایشگاه) بودند که به مدت چهار ساعت برای بازدید علاقه‌مندان برپا بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.