به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز سه‌شنبه در جلسه طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" افزود: در انتخاب پیشران‌ها برای رشته‌های شغلی این طرح باید بسیار دقیق عمل و برای افراد موفق در این طرح تسهیلات مناسبی درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی اردبیل در پیشبرد اهداف مهم استانی از جمله اجرای این طرح با برنامه‌ریزی مناسب عمل می‌کند و به یقین اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" در استان اثربخش خواهد بود.

محمدلو با بیان اینکه پیگیری لازم برای افزایش میزان سهمیه استان اردبیل در این طرح در حال انجام است، افزود: به دلیل اهمیت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، اجرای این طرح نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین با اشاره به اینکه این طرح از مزایا و جامعیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای اولین بار در استان اجرا می‌شود و دستیابی به اهداف مهم و ارزشمند آن همکاری و حمایت دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: همکاری‌های خوبی بین جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برای اجرای هرچه بهتر طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.

مهران محمدی افزود: جامعه هدف طرح با توجه به مهارت، علاقه‌مندی و توانمندی شناسایی شده‌ و این افراد آماده انجام مراحل مشاوره، آموزش، ارزیابی و ساماندهی برای اتصال به پیشران‌ها و بازار هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش، بازاریابی، اتصال به بازارهای محلی و ملی، برندسازی و استانداردسازی محصولات از مراحل مهم اجرای این طرح است، اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال استان ۹ اولویت شغلی با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های استانی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل شناسایی شده که از این تعداد پنج دسته شغلی در نهایت انتخاب خواهد شد.

او با بیان اینکه سهم استان اردبیل از این طرح ملی ۱۰۲ نفر است، ادامه داد: طرح مذکور در قالب همکاری و هم‌افزایی با طرح­‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار انجام می­‌شود.

محمدی گفت: این طرح منجر به ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار شده و توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، اتصال به بازار و هدفمندی حمایت‌ها و کاهش وابستگی به تسهیلات را بدنبال خواهد داشت.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد ، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.