مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره مندی 2 هزار و 115 طرح از تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی باک در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار ابلاغی مشاغل خانگی به استان گلستان در سال 97 مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که تاکنون 3 هزار و 112 طرح به مبلغ 29 میلیارد و 600 میلیون تومان به بانکهای عامل معرفی شدند و از این میزان، 2 هزار و 115 طرح به مبلغ 21 میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کردند و باقیمانده اعتبار پس از بررسی پرونده ها در بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سهم بانوان از این تسهیلات 87 درصد است و 55 درصد دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی نیز مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

بی باک تصریح کرد: از مجموع طرح های معرفی شده به بانکهای عامل، تعداد 826 طرح به گروه فعالیت های تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مربوط به سازمان جهادکشاورزی استان بوده و تعداد 200 طرح از گروه فعالیت های فرهنگی و هنری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی اضافه کرد: تعداد 1215 طرح نیز به گروه فعالیت های خدماتی، خیاطی و فرش مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، 683 طرح به گروه فعالیت های صنایع دستی و گردشگری و تعداد 188 طرح به نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی (ره) – صندوق کارآفرینی امید و بنیاد شهید و امورایثارگران) تعلق گرفت.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: از مزایای انجام کسب و کارهای خانگی می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

وی گفت: برای پیاده سازی سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی موضوعات مشاوره، ارزیابی، آموزش، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازارهای محلی و ملی را دنبال می کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.