رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: کارگروه علمی و فنی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تشکیل شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، جلسه تبادل‌نظر و پاسخ‌گویی به سئوالات مربوط به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد.

 

در این جلسه سئوالاتی همچون نحوه شناسایی و تعیین اولویت انتخاب گروه‌های هدف، تعیین پشتیبان، مشکلات فروش و بازارهای هدف، نحوه دریافت مجوز و نظارت بیمه، آموزش‌ها و مهارت افراد و مسائلی از این دست از طرف واحدهای استانی مطرح شد.

 

شناسایی و مطالعه درست در حوزه ظرفیت‌های موجود مناطق، مشاوره و آموزش با نگاه فنی و علمی توسط پیشران و پشتیبان و شبکه‌سازی و ایجاد شبکه‌های عملیاتی، از جمله اولویت‌های جهاددانشگاهی در این طرح است و مقرر شد که اقدامات در قالب یک زنجیره، حتما باید به اشتغال و درآمدزایی بی‌انجامد.

 

طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» طرحی در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان معاونت امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان ناظر و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی به عنوان مجری است.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در این نشست به شناسایی گروه‌های هدف و تشکیل کارگروه فنی و علمی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای شناسایی افراد مشمول طرح و به‌کارگیری پشتیبان‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

 

کامران جعفری تصریح کرد: دورنمای این طرح مسیر دشواری را نشان می‌دهد اما باید تلاش شود تا سهم خود را به درستی ایفا کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.