دکتر اسحاق رسولی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حفظ محیط زیست یک کار بی‌پایان است و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل طبق الگوی دانشگاه سبز کار خود را آغاز کرده و تصمیم داریم که به دانشگاه دوستدار محیط زیست تبدیل شویم.

او افزود: در راستای حفظ محیط زیست و با هماهنگی استانداری اردبیل، این دانشگاه کار توسعه‌ای را در روستای سوها آغاز کرده تا از شیوع بیش از پیش قطع درختان در این روستا جلوگیری کند.

رسولی اظهارکرد: همچنین طرح‌های کسب و کار جدید در زمینه کشاورزی و پرورش ماکیان به اهالی روستای سوها معرفی و با استقبال آنها همراه شده و ۲۲ نفر نیز کار خود را شروع کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی آب و انرژی در واحد اردبیل گفت: با وجود پتانسیل اعضای هیات علمی کارآمد مراکز تحقیقاتی آب، انرژی و گیاهان دارویی در این دانشگاه راه‌اندازی شده و درصدد ایجاد مرکز تحقیقات محیط زیست و سلامت هستیم تا در راستای حمایت از ایده‌های نوآورانه برای آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت محیط زیست و پیگیری الگوی مدیریت سبز و با محوریت مدیریت کیفیت و بهره‌وری فعالیت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل جزو دانشگاه‌های مطرح شمال‌غرب کشور است و وجود این دانشگاه که با دلسوزی و احساس مسئولیت در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کند، در کنار اداره‌کل محیط زیست این استان نقطه قوت است.

سعید شهند بر برگزاری نشست تخصصی با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: در این نشست مولفه‌هایی که برای فعالیت دانشگاه در حفاظت از محیط زیست معیار هستند تعیین و برای همکاری در زمینه پایش و نظارت جمع‌بندی ، تفاهم‌نامه‌ای منعقد و همکاری‌های گسترده دانشگاه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.