به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از معضلات بهداشتی همچنین طرح جامع تفکیک زباله از مبدا در استان اردبیل تدوین شده است.

وی بیان کرد: همچنین طرح تولید انرژی از زباله با همکاری شهرداری اردبیل و بخش خصوصی مراحل نهایی را طی می‌کند که با اجرای آن کربن جامد از زباله تولید خواهد شد.

او با بیان اینکه امروز محیط زیست درتمامی شئونات زندگی بشر تاثیر دارد، اظهار داشت: با اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در استان در حوزه مدیریت پسماند و دفن زباله صورت گرفته اما هنوز برای رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

امامی یگانه اضافه کرد: توسعه و گسترش زندگی شهری و افزایش جمعیت باعث شده زباله تولیدی نیز افزایش یابد برای همین به صورت علمی و با برنامه مدون و منظم باید زباله را دفن و مدیریت پسماند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: جمع آوری پسماندهای عفونی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی پیچیدگی خاص خود را دارد و دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی برای جمع آوری، بی‌خطر کردن و دفع پسماندهای بهداشتی و درمانی در استان با نظارت محیط زیست اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اردبیل یک استان گردشگری محسوب می‌شود برای داشتن یک منطقه زیبا و دلنشین همه آحاد مردم باید برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.

او اظهار داشت: در صدور مجوز برای واحد های تولیدی تلاش بر این است که تعادل بین محیط زیست و توسعه صنعت داشته باشیم.

در این آیین از زحمات محمد خداپرست تقدیر و سعید شهند به عنوان مدیر کل محیط زیست استان اردبیل معرفی شد.

۶۱۳۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.