به گزارش ایرنا ، حسن محمدی روز جمعه در بازدید از نخستین نیروگاه 5 کیلو واتی برق خورشیدی خلخال در شهر کلور مرکز بخش شاهرود افزود: طرح خرید تضمینی برق از تولید کنندگان برق نیروگاه های خورشیدی در استان بزودی اجرایی می شود.
او گفت: در این طرح این شرکت برق حاصل از تولید برق نیروگاه های خورشیدی را به قیمت تضمینی هشت هزار ریال به ازای هر کیلو وات ساعت و به صورت بلند مدت 20 ساله خریداری می کند.
محمدی اظهار داشت: در این طرح تمام مشترکین خانگی ، تجاری و صنعتی می توانند با نصب نیروگاه های خورشیدی در پشت بام و یا محوطه بلااستفاده واحدهای مسکونی ،تجاری و صنعتی خود تا سقف ظرفیت انشعاب از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با این شرکت ضمن تامین برق مصرفی خود نسبت به فروش برق مازاد و درآمد حاصل از این کار اقدام کنند.
او با بیان اینکه مجوز احداث ۹ نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت ۲۳.۷ مگاواتی صادر شده ، افزود: مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این طرح حدود چهار سال می باشد.
محمدی با اشاره به اینکه تولید برق توسط نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک یکی از مزیت ‌های مهم این نیروگاه ‌ها است، گفت: در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاران و از طریق ارائه تسهیلات کم‌ بهره برنامه ‌های مناسبی تدوین شده و تمام این موارد با هدف توسعه انرژی‌ های نو مبنای کار قرار گرفته است.
وی گفت: امروزه دوران استفاده از سوخت‌ های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌ های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه می ‌باشد.
او گران بودن سوخت‌ های فسیلی ، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.