به گزارش ایرنا ، محمد خداپرست روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی، با تجلیل از زحمات شبانه روزی محیط بانان استان در حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری افزود: این استان 15 درصد از تنوع گونه های گیاهی کشور را نیز دارد.
وی گفت: روز های اخیر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در منطقه آق داغ خلخال موفق به تهیه عکس و فیلم از 2 قلاده پلنگ شدند که شناسایی منطقه با کمک افراد محلی صورت گرفته و این نشان دهنده اهمیت و نقش جوامع محلی در حفظ تنوع زیستی است.
او اظهار کرد: برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل با 2 گونه جانوری خرس قهوه ای و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجراست.
خداپرست تخریب زیستگاه، شکار و صید غیرمجاز و تغییرات اقلیمی را از موارد اصلی تهدید تنوع زیستی ذکر کرد و افزود: در سال 96 ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل موفق به دستگیری 255 متخلف شدند و با فرهنگ سازی و ترویج حفاظت از محیط زیست شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی خواهیم بود.
وی استفاده از شیوه های نوین حفاظت از مناطق و تهیه اطلس مهره داران استان را از جمله برنامه های اداره کل در راستای حفظ تنوع زیستی ذکر کرد.
تنوع اقلیمی ، تنوع زیستی و غنای گونه های گیاهی و جانوری و وجود زیستگاه های متنوع از قابلیت ها و ویژگی های محیط زیست طبیعی استان اردبیل است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.