رامین صادقی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان در راستای تحقق شعار سال حمایت از تولید ملی و رونق تولید در دستور کار این سازمان قرار گرفته و برای تحقق آن تلاش می‌شود.

وی اظهارداشت: با ترفیع مشکلات این دسته از واحدهای تولیدی راکد ، غیرفعال و یا نیمه‌فعال استان در سریع‌ترین زمان نسبت به احیای دوباره بخش یا تعدادی از این واحدها اقدام می‌کنیم و انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های ذی‌ربط تعامل همه‌جانبه‌ای با سازمان صنعت،معدن و تجارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد واحدهای اقتصادی و تولیدی استان فعال هستند، از اهتمام ستاد تسهیل استان برای بازگرداندن دوباره ۳۴ درصد از واحدهای تولیدی راکد به چرخه کار و تولید خبر داد.

صادقی همچنین گفت: ۱۵۸ واحدتولیدی و صنعتی از مجموع ۳۴ درصد واحدهای تولیدی استان با توجه به ماشین‌آلات و امکانات موجود قابلیت احیا دارند و با احصای مشکلات این واحدها که بیشتر مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش است و نیز پرداخت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش زمینه را برای فعالیت این واحدها را فراهم و ۳۸ واحد تولیدی را فعال خواهیم کرد.

او اظهارکرد: با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری ضمن احصای مشکلات واحدهای تولیدی علاوه بر استمهال بدهی معوقه بانکی واحدهای تولیدی مشکل‌دار، سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

صادقی افزود: علاوه بر این از مبلغ ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور نیز ۴۶۰ میلیارد ریال در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان قرار گرفته است.

او بیان کرد: امسال ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی جدید به مجموع واحدهای تولیدی فعال استان افزوده شده و با راه‌اندازی ۹۲ واحد تولیدی در حال اجرا نیز این واحدها به جمع واحدهای جدید استان اضافه خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی این استان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۲۱ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند و تا پایان سال جاری چهار هزار نفر به مجموع افراد شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اضافه خواهد شد.

وی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی موجود شهرک صنعتی خلخال نیز ۳۹ واحد فعال ، ۱۱ واحد نیمه‌فعال و ۳۰ واحد نیز راکد و از چرخه تولید خارج هستند و تلاش می‌کنیم با احصای مشکلات ،پرداخت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش زمینه فعالیت این واحدها را فراهم کنیم.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.