رامین صادقی روز یکشنبه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خلخال افزود: هم اکنون ۶۸ بازرس وظیفه نظارت بر اماکن تجاری و واحدهای صنفی عرضه کالا وخدمات در استان را برعهده دارند که این تعداد تا چند روزآینده به ۱۳۶ نفر افزایش خواهد یافت.

او اظهارکرد: طرح افزایشنظارت و بازرسی و افزایش تعداد بازرسان این سازمان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین نیروی مقاومت بسیج و اتاق اصناف کشور و استفاده از این نیروی مردمی برای کنترل بازار اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر تشدید برخورد با گرانی در بازار اظهار داشت: فعالیت گشت‌های ویژه مقابله با گران‌فروشی افزایش یافته و با افرادی که به بهانه افزایش قیمت بنزین اقدام به گران‌فروشی ،کم فروشی و یا امتناع از عرضه خدمات به مردم می کنند برخورد می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: س از افزایش قیمت بنزین، کارگروه تنظیم بازار طی چند مرحله در مرکز استان تشکیل جلسه داده و گشت‌های نظارت بر قیمت کالاها و خوراکی‌ها افزایش یافته و در این راستا با هیات رییسه اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی نیز جلساتی برگزار شده است.

صادقی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۹ هزار و ۱۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و تولیدی استان به ثبت رسیده و در چهار هزار و ۱۹۷ پرونده به ارزش ۵۹۹ میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۹۷۴ هزار ریال پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و طی مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی افزود: این پرونده‌ها بیشتر در خصوص گران‌فروشی‌، کم فروشی، عدم درج قیمت بر کالاها بوده و مطابق قانون با متخلفان برخورد شده است.

او  با بیان اینکه پس از گذشت ۱۰ روز از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین  هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان مشاهده و گزارش نشده است، گفت:کاهش قیمت کالاها در بازارکشور در روزهای گذشته نتیجه افزایش نظارت و بازرسی بر بازار نبوده و این کار متاثر از  ناامیدی صاحبان کالاهای احتکار شده  از افزایش دوباره قیمت کالاهای احتکار شده و همچنین  کاهش قیمت ارز در بازار است.

وی با بیان اینکه در این مدت  شاهد افزایش نرخ کرایه توسط برخی از رانندگان سواری‌های کرایه‌کش بین روستایی استان بوده‌ایم افزود:با تشکیل ستاد سامانددهی سوخت و با افزایش سهمیه بنزین سورای‌های پلاک شخصی  از هرگونه افزایش نرخ ها  در این مسیرها جلوگیری می‌شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.