"سعود بن احمد بن خالد البروانی" روز سه شنبه  در نشست مشترک با فعالان اقتصادی اردبیل افزود: تلاش می شود هیاتهای بخش خصوصی عمان و ایران نیز در اجلاس اقتصادی میان ۲ کشور شرکت کنند تا زمینه همکاری‌های اقتصادی میان ۲ کشور بیشتر فراهم شود.

وی بیان  کرد: پیامبر اکرم (ص) هفت همسایه را به ما سفارش کرده است که از منظر دولت عمان، ایران اولین این کشورهاست و رویکرد ما نسبت به ایران عقبه چندین هزار ساله دارد و همانند گذشته روابط میان دو کشور حفظ خواهد شد.

البروانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان اردبیل گفت: این استان قابلیت‌های فراوانی را در حوزههای گردشگری، اقتصادی و کشاورزی دارد و امید است  در آینده شاهد افزایش مروادات اقتصادی و تجاری با یکدیگر باشیم.

وی گفت: در حال حاضر صدور ویزای عمان  برای اتباع ایرانی به سهولت انجام می شود و با ایرانی‌ها در عمان همانند اتباع اروپایی رفتار می شود.

حسین پیر موذن رییس اتاق بازرگانی اردبیل هم در این جلسه  گفت: این  استان در حوزه صادرات محصولات تاکنون از بازارهای عمان بی بهره بوده و با توجه به  توانمندی های بیشتری  که در زمینه معادن و صنایع غذایی دارد می توان محصولات فراوانی را به کشور عمان صادر کرد.

وی افزود: امروزه کشورهای اسلامی بیش از پیش نیازمند تعامل و مرواده اقتصادی هستند و امید است در آینده این همکاری‌ها توسعه بیشتری داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد:زمینه صادرات غیرنفتی از ایران به عمان فراهم  شده و  امیدواریم استان اردبیل نیز از این صادرات سهمی برای خود اختصاص دهد.

پیرموذن گفت: تا ۲ هفته آینده تفاهم نامه‌ای درباره احداث شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در اردبیل امضا می شود و این طرح میزان صادرات کالا به آذربایجان را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.