به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو یکشنبه در حاشیه دیدار با سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد:در این جلسه مصوب شد تا  با هماهنگی و همکاری استانداری اردبیل و شرکت فرودگاه ها، فرودگاه پارسآباد تجهیز کامل شده و پروازهای مستقیم از این فرودگاه به تهران نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات به دلایل نامساعد بودن شرایط جوی پروازهای تهران- اردبیل لغو می‌شد افزود: به جهت مه‌گیر بودن محل فرودگاه اردبیل و موقعیت جغرافیایی آن گاهی اوقات هواپیماها قادر به فرود نبوده و مجبور به برگشت می‌شدند اما با این تفاهم‌نامه  مشکل موجود حل می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: در این شرایط ساعت پروازهای اردبیل و پارس‌آباد هماهنگ شده و قبلا به اطلاع شهرواندان خواهد رسید.

بهنامجو اضافه کرد:با تجهیز فرودگاه پارس‌آباد مغان سوخت‌گیری در این فرودگاه انجام می‌گیرد و این اقدام در آینده نزدیک به افزایش مستقیم پروازها کمک می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه اردبیل تا مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد گفت: در جلسه‌ای با پیمانکار این باند مقرر شد در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی به اتمام رسیده و در پاییز عملیات آسفالت اجرا شود.

 استاندار اردبیل گفت: همچنین با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری اردبیل مشکل تامین سوخت مورد نیاز در فرودگاه پارس‌آباد رفع می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: پروازهای فرودگاه پارس‌آباد به دلیل مشکل سوخت‌رسانی تعطیل می‌شد که با احداث  تجهیزات لازم مشکل سوخت هواپیماها رفع می‌شود.

وی بیان کرد:با توجه به وجود پتانسیل  تولیدات کشاورزی و گلخانه ای در شهرستان‌های شمال استان کلیات اجرای  ترمینال باری هوایی این فرودگاه نیز به تصویب رسیده است.

بهنامجو بیان کرد: مقرر شد این ترمینال با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور، استانداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این ترمینال بعد از نشست با صادرکنندگان و تولیدکنندگان  وبررسی‌های لازم در خصوص میزان بار این منطقه آغاز خواهد .

۳۰۰۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.