به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی شهرستان پیشوا گفت: استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش و صنایع غذایی در اولویت شهرک صنعتی پیشوا قرار دارد.  
وی تصریح کرد: در حالی که پیشوا از نظر کشاورزی، از شهرستان های پیشرو در استان تهران به حساب می آید ولی صنعت در شهرستان بسیار ضعیف است و ضروری است تا از ظرفیت کشاورزی جهت توسعه صنعتی به نحو مطلوب استفاده کنیم.


وی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی، شهرک صنعتی پیشوا را که دروازه خروجی استان تهران است را انتخاب نکرده و به سایر شهرک ها کوچ می کنند.
عباسی گفت: رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری از شهرک صنعتی پیشوا و ارائه مشوق های لازم به صنعتگران می تواند آن ها را به سرمایه گذاری در این شهرک تشویق کند.


فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحد های تولید مفتول صنعتی، واحد افراد سیم تک سدید و نیروگاه برق ۸ مگاواتی بازدید کرد.
واحد تولیدی افراد سیم تک سدید با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است.
۸۰ درصد از تجهیزات این شرکت تولیدی دانش بنیان بوده و با راه اندازی فاز اول این واحد صنعتی برای ۳۵ تا ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.


نیروگاه رسا برق مهام پیشوا با ظرفیت تولید برق ۸ مگاوات و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در ۳ هزار مترمربع زمین در مرحله احداث و تجهیز است.
با راه اندازی نیروگاه برق پیشوا، برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.