به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش مهرابی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین و بخش سومار افزود: پهنه‌بندی کشاورزی بخشی از طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است که هم اکنون روستاهای استان کرمانشاه به 640 پهنه تقسیم بندی شده است.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح پهنه‌بندی کشاورزی، انسجام در سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی از طریق مشارکت فعال بهره برداران است. 

 مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در پهنه بندی عرصه های کشاورزی هر کارشناس مرکز جهادکشاورزی دهستانها چندین روستا را زیرپوشش برنامه های ارائه شده توسط وزارت جهادکشاورزی قرار داده و ارتباط و تعامل بیشتر بین بخش های تخصصی و تحقیقاتی را با بهره برداران را فراهم می کند. 

مهرابی اضافه کرد: در طرح پهنه بندی بهره‌گیری از ظرفیت تشکل های بخش‌ خصوصی به منظور گسترش رویکردهای متنوع ترویجی در تمام روستاها و دهستانهای استان کرمانشاه پیگیری می شود.

وی گفت: اجرای طرح پهنه بندی عرصه های کشاورزی می تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات و در نهایت اقتصادی کردن بخش کشاورزی استان کرمانشاه داشته باشد و در این سال ها پیشرفتهای زیادی که در بخش کشاورزی استان داشتیم حاصل تلاش کارشناسان مراکز جهادکشاورزی دهستانها و اجرای مطلوب نظام نوین ترویج است.

مهرابی اضافه کرد: هم اکنون  ۵۵ مرکز جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه فعال است.

شهرستان قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

3012/8066

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.