مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش داشته است.

قاسم رحیمی مجموع صادرات بخش تعاون استان اردبیل به خارج از کشور در سال گذشته را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته، کالای تولیدی بخش تعاون این استان به مقصد کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، گرجستان، پاکستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی مصالح ساختمانی، ظروف پلاستیکی، مواد غذایی بسته‌بندی شده و آماده، پوشاک و مواد مصرفی عمومی را از جمله کالاهای صادراتی بخش تعاون استان اردبیل در سال جاری ذکر کرد.

رحیمی میزان صادرات تعاونی‌های این استان را چهار برابر سنوات گذشته اعلام کرد.

وی همچنین از بازگشت ۹۰ تعاونی راکد استان به چرخه اقتصاد در یکسال گذشته خبر داد و با اشاره به تشکیل یکهزار و ۸۰۶ شرکت تعاونی دارای مجوز در استان اردبیل به غیر از شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: در این تعاونی‌ها ۱۲۵ هزار نفر عضو بوده و ۱۳ هزار نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین بیان کرد: شهرستان اردبیل با ۵۰۶ تعاونی، بیله سوار با ۲۶۶ تعاونی و شهرستان پارس آباد با ۲۲۴ تعاونی بیشترین شرکت‎های تعاونی فعال را در سطح استان اردبیل دارند.

وی مجموع اعضای تعاونی‎های استان را نیز بیش از ۸۲۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد عضو تعاونی سهام عدالت و مابقی نیز عضو تعاونی‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.