به گزارش ایرنا، میرهادی قره سید رومیانی /چهارشنبه/ در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه جامعه کار و تلاش استان اردبیل گفت:
میزان تسهیلات اختصاص یافته به این استان در مرحله کنونی دو هزار میلیارد ریال است و می بایست این میزان بیشتر شود.
وی با اشاره به نرخ 15.3 بیکاری در استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم که از محل پرداخت این تسهیلات و افزایش سهم تخصیصی نرخ بیکاری در استان اردبیل کاهش یابد.
او بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تسهیل روابط بین سرمایه گذاران، کارآفرینان و کارگران است و برای این منظور، پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه گذاران به خصوص در مناطق روستایی را ادامه خواهد داد.
به گفته وی، امسال با اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل منابع صندوق ذخیره ارزی، 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و نیز توسعه و رونق بخش تولید و کارآفرینی در روستاهای کشور اختصاص یافته و 70 هزار میلیارد ریال دیگر نیز تا یک هفته دیگر اختصاص می یابد.
وی با اشاره به افزایش میزان تسهیلات قابل پرداخت برای توسعه مشاغل روستایی تا سقف 180 هزار میلیارد ریال بیان کرد: این رقم موجب رونق تولید و حل معضل بیکاری در مناطق روستایی خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: بر اساس سرشماری سال 95 آمار بیکاری در این استان 15.3 درصد است و با این رقم اردبیل جزو استان‌های بیکار کشور محسوب می‌‌شود.
قاسم رحیمی از فعالیت یک هزار و 741 تعاونی در استان اردبیل با 15 هزار نفر اشتغالزایی خبر داد و افزود: امسال در قالب تسهیلات فراگیر و مشاغل روستایی حدود 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این استان پرداخت شده است.
رحیمی بیان کرد: این تسهیلات برای 2 هزار طرح اشتغال در نظر گرفته شده و امیدواریم سیمای اشتغال روستاییان استان با اجرای این طرح ها متحول شود.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین با حضور معاون امور حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جشنواره غذاهای بومی و محلی و نیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه کارگران اردبیل به بهره برداری رسید.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.