«محمد رضا مختاری فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صلاحیت کارورزی 100 نفر از این متقاضیان تاکنون تایید شده و 9 نفر تشکیل پرونده داده اند و تحت پوشش طرح کارورزی هستند.
وی اظهارداشت:پنج نفر از مشمولان این طرح در خمین انصراف دادند، 2 نفر دوره کارورزی را گذراندند و 2 نفر دیگر در حال آموزش هستند.
مختاری فر گفت: 25 واحد پذیرنده در این شهرستان برای جذب کارورز درخواست داده اند که تاکنون 10 واحد تاییدیه فنی حرفه ای دریافت کرده اند.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: باوجود اینکه مشوق های زیادی برای فارغ التحصلان و واحدهای صنعتی اعمال شده اما، استقبال از طرح کارورزی در این شهرستان مناسب نیست.
مختاری فر افزود: هیچ ابزار قانونی که کار فرما را مجبور به استفاده از نیروی بومی فارغ التحصیل کند وجود ندارد.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین اظهار کرد: در فرآیند اجرای طرح کارورز، فارغ التحصیلان متقاضی و مدیران صنایع که تمایل به استفاده از نیروهای تحصیل کرده را ازطریق این سامانه دارند با توافق دو طرف قرارداد همکاری منعقد می کنند.
مختاری فر ادامه داد: این قرارداد حداکثر 6 ماه اعتبار دارد و در مناطق محروم تا 9 ماه قابل افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت کارفرما مسئولیتی برای پرداخت حقوق ندارد و دولت مبلغی را به عنوان کمک هزینه کارورزی متناسب با مدرک کارورز به وی پرداخت می کند.
مختاری ادامه داد: طول دوره کارآموزی مشارکت جویان این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر 6 ماه است و برای هر کارورز متناسب با استاندارد های آموزشی مهارت های این طرح تعیین شده است.
وی یادآور شد: بر اساس این طرح هر کارآموز در طول دوره آموزشی علمی از یک سوم حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک هزینه آموزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می شود.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین بیان کرد: شرایط سنی فارغ‌التحصیلان کاردانی 25 سال، کارشناسی 28 سال و ارشد به بالا 33 سال است و متقاضیان طرح کارورزی باید واجد شرایط سنی برای ثبت‌نام در سامانه باشند.
مختاری فر عنوان کرد: هر بنگاه اقتصادی به ازای سه نفر نیروی بیمه‌شده می‌تواند یک کارورز جذب کند و در صورت مشارکت در این طرح تا 2 سال حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که با 105 هزار نفر جمعیت دارای بالاترین نرخ بیکاری در این استان است.
7277/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.