علی رحمتی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: در هفت ماه امسال در مجموع ۲۵۰ هزار و ۶۴ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این مقدار ۲۲۵ هزار و ۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰ هزارو ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۴ هزار و ۶۱۴ تن کالا توسط هزار و ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات را عمده کالاهای صادراتی از ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این مقدار کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است، اضافه کرد: امسال در این مدت بیش از ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن کالا توسط سه هزار و ۹۴۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

رحمتی پایانه مرزی بیله سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و افزود: در این مدت ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ تن کالا به صورت صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی از طریق این پایانه جابجا شده است.

وی اظهار داشت:با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال رونق تولید باشیم.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.