محمد اهلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ۵۵۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان پروانه بهربرداری صادر شده که ۳۴ درصد از مجموع این واحدها به علل مختلف از جمله مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش ،تحولات اقتصادی ناشی از تحریم و تورم ، مشکل تامین مواد اولیه و یا مشکل بازاریابی و فروش به حالت رکود و تعطیلی درآمده‌اند.

وی لازمه حل مشکل واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال و راه‌اندازی مجدد این واحدها را همکاری دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و بانک‌های عامل دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۳ درصد واحدهای اقتصادی و تولیدی استان فعال هستند، خواستار تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان برای بازگرداندن دوباره واحدهای تولیدی راکد با حل مشکل حقوی ،بانکی و سرمایه در گردش آنها به چرخه کار و تولید شد.

او افزود: شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف فرصتی مناسب برای افزایش توان تولید و ظرفیت اشتغال هستند و می‌توان با احیای واحدهای تولیدی راکد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی میزان اشتغال در استان را افزایش داد.

وی همچنین گفت: احداث ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی هشجین خلخال مصوب شده و در حال حاضر راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف این استان در مرحله واگذاری زمین است.

اهالی بیان کرد: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی در حال حاضر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی و بخش خصوص نیز موجود است که یکی از این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برای پنج شهرک دیگر نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

او افزود: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل هستند که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید و با توجه به نیاز مردم منطقه به حل مشکل بیکاری تلاش می‌شود.

وی از راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی مستقل در شهرک صنعتی خلخال خبر داد و گفت: مقدمات کار برای راه‌اندازی و تجهیز این ایستگاه فراهم شده و این ایستگاه به عنوان دومین ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فعالیت و علاوه بر ارائه خدمات آتش‌نشانی به واحدهای صنعتی در موقع نیاز به اطفای حریق در خارج از این مجموعه نیز کمک خواهد کرد.

وی به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی خلخال از جمله اجرای روکش آسفالت معابر شهر در سال جاری اشاره کرد و افزود: حتی در صورت تخصیص ۴۰ درصدی از اعتبارات منظور شده امسال بسیاری از مشکلات زیرساختی این شهرک برطرف خواهد شد.

به گفته او ، در حالی که قیمت زمین در شهرک صنعتی خلخال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر متر مربع کارشناسی و قیمت‌گذاری شده ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی زمین را به قیمت هر مترمربع ۷۵۰ هزار ریال در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های صنعتی قرار می‌دهد.

اهلی با انتقاد از ضعف نیرورسانی برق این شهرک اظهار داشت: نوسان و قطعی مکرر برق موجب وارد شدن خسارات سنگین مالی به صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی در این محل شده و اجرای پروژه استقلال برق شهرک از شهرک‌های مسکن مهر مجاور از سوی شرکت توزیع نیروی برق خلخال و ایجاد پست جدید تقویت‌کننده ضرورت دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.