رحمدل بامری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آمارهای جهادکشاورزی چابهار بیش از ۱۲ هزار هکتار  از زمین‌های باهوکلات با توجه به شرایط و ویژگی‌های کشاورزی و بارندگی‌های اخیر به زیر کشت محصولات ذرت علوفه‌ای، ماش و خربزه محلی رفته و نسبت به سال‌های گذشته افزایش سه برابری داشته است.

 وی با بیان اینکه بارندگی‌های۶ ماه اخیر سبب شده تا آب از سدهای زیردان و پیشین سرریز شود، خاطرنشان کرد: باید از منابع آب موجود حداکثر استفاده را کرد.

فرماندار چابهار افزود: در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی چابهار نماینده خانه کشاورز شهرستان و مدیران مرتبط به خوبی در خصوص استفاده از آب سد پیشین بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

وی گفت: هدف اصلی ساخت سدپیشین احیا پروژه‌های اجرا شده کشاورزی باهوکلات است که تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار هکتار شناسایی و زیر ساخت ۶ هزار هکتار دیگر نیز آماده شده که در چند سال گذشته به علت نبود آب، کشت در این حوزه انجام نشده است.

بامری اظهار داشت:پروژه خط انتقال آب از سد پیشین در دست ساخت است و تا زمانی که خط انتقال آب از این سد به باهوکلات عملیاتی نشود از توسعه هرگونه باغات باید خودداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و افزایش بیکاری و مشکلاتی که در منطقه به وجود آمده تصمیم بر اینست که امسال به صورت اضطراری برای پروژه باهوکلات برنامه‌ریزی کنیم.
 ‏ معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت‌های بالقوه باهوکلات گفت:مزیتی که در حوزه شهرستان چابهار وجود دارد مزیت استثنایی اقلیمی منطقه است که ما می‌توانیم هزار هکتار گلخانه در یک فصل با پنج میلیون متر مکعب آب و با ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجادکنیم.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از اقتصاد چابهار وابسته به بخش کشاورزی است و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با تلاش بیشتر در همه واحدها و دستگاه‌های اجرایی کشاورزی باید از تولید محصولات داخلی حمایت کنیم.

بامری اظهار داشت: منابع تامین ادامه زندگی خیلی از مردم در این منطقه وابسته به‌کشاورزی است.

وی حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و رفع موانع اجرایی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با امور کشاورزی را از وظایف این کارگروه برشمرد و بر رفع مشکل کشاورزان تاکید کرد.

فرماندار چابهار افزود: در اولین فرصت صدور پروانه‌های بهره‌برداری زمین باهوکلات انجام می‌شود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.