ارژنگ عزیزی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار افزود: براین اساس دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان لازم است در عرض ۱۵ روز این تقویم را با لحاظ کردن  میزان تولید و سرانه مصرف مردم در کالاهای مورد نیاز تدوین کنند.

وی اظهار داشت: در چارچوب این تقویم کالایی اگر مصرف سرانه و تولید به دقت احصا و با یکدیگر مورد تطبیق قرار گیرد بسیاری از مشکلات و نوسانات بازار برطرف می‌شود.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در شرایطی تولیدات داخلی نسبت به سرانه مصرف کم باشد بازار دچار نوساناتی می شود  که راه چاره آن واردات کالاست ولی اگر میزان تولیدات بیشترباشد علاوه بر تامین نیازمندهای داخلی مازاد آن به خارج صادر می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ تن برنج برای تنظیم بازار مهرماه سالجاری استان در انبارها موجود است و از بابت موجودی این محصول مشکلی وجود ندارد و توزیع آن نیز باید بر اساس سرانه جمعیت بین شهرستان‌ها تقسیم شده و زنجیره توزیع بدین صورت ادامه یابد.

عزیزی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان اردبیل گفت: باید در توزیع این محصول هم کنترل و نظارت کافی صورت گیرد.

در این جلسه مدیران حاضر راهکارهای لازم برای تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاها در استان را ارایه دادند.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.